Mitä mieltä olet parveketupakoinnista ja yleensä tupakoinnista.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.01.2009 - 02:08

tupakointi ok sallituilla paikoilla...kannatan parvekkeella tupakoimista mielummin kuin esim.sisällä polttamista...ja sitä paitsi eiköhän tuolla ulkoilmassa jo muutenkin hengitellä kaiken maailman myrkkyjä..joten eiköhän se tupruttelu kuitenki ole jokseenkin pieni pahe..rupee menemää jo naurettavaksi että baareissa kiellettään tupakointi ja sitten työpaikalla ja parvekkeella..ym..enemmän mua ärsyttää sellaset ihmiset jotka käyttää 100litraa kissan kusen hajusta hajuvettä ja tulee seisoskelee viereen...

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi tupakointi kysymykseeni.Valitsin vastauksesi parhaaksi,kun olit vielä lisännyt se kissankusen katkuisen hajuveden siihen.Kertakaikkiaan hyvä ja nasakka vastaus.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.01.2009 - 21:33

Tupakki pitäis lailla kieltää.. kansanterveydellisesti tulee yhteiskunnalle tosi kalliiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 21:45

Ihan sama kukka haluaa polttaa, mut kyl se pitäs kieltää ainaki ovien edestä ja ainakin sairaaloiden ovien edest, et 100mpäähän ainaki, kyl o laittettukin paikat kauemmas, mut eipä ne jaksa sin asti kävel...se risoo, ku ei meinaa saar sit ite henkkee..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 21:54

Tämä on tämä ikuisuuskymys.Kun sitä ei ole lailla kielletty ja valvojina ainoastaan naapurit niin kerrostalossa täytyy otta huomioon jotkun häiriötekijätkin.Itse en pidä siitä asiasta mutta näistä hajukysymiksistä oli keskustelua joka nyt oloppu.Minulla tupakkakiintiö on toistaiseksi täysi.

Lähteet:
Hallit.pj v 91>

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.01.2009 - 22:01

Parvekkeella saa tupakoida kunnes taloyhtiö sen kieltää. Eikä sitä voi noin vaan kieltää. Täytyy olla aika hyvät perusteet. Tupakoin itsekin joten hyväksyn tupakoinnin yleensäkin. Sen verran täytyy lakia ja määräyksiä noudattaa, etten polta siellä, missä se on kielletty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 22:04

Parveketupakointi on mielestäni ok. Tupakointi muutenkin harkitusti julkisilla paikoilla/-ssa on ok.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 22:06

Suosittelen tupakoinnin lopettamista kaikille terveyssyistä, mutta tämä koukuttava päihde on suomessa laillinen ja sitä on täällä laillisesti kaupan, joten sen käyttäminen on täysin laillista ja sallittua.
Ihmisillä on täysi oikeus toimia lain sallimissa rajoissa joten mielestäni jokainen joka tupakoi tehköön sitä ihan vapaasti varsinkin omissa oloissaan siihen asti ,kun se lailla kielletään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 22:07

Näin omakotitalossa asuvana vieraillessani äitini luona hänen 42 vuotta omistamassa asunto-osakkeessa kerrostalossa sijaitsevassa huoneiston porraskäytävässä haissee paistetu silaka, tai potkaan keitetty hernerokka joskus joku kaalin tuoksukin tulvahta mun nokka heti ko mä astu rappukäytävä,en ain ihan tarkka tiär onk se haju ain nii ruuastka tullu, mut mää olen sitä miält et kaik haju pitäs lail kielttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 22:47

Omalla parvekkeellani sai polttaa - vieraat, itse en tupakoinut. Kerran asui yhdessä talossa alapuolella pari tyyppiä jotka tupakoivat 23h/vrk parvekkeella, vessassa, keittiössä joka paikassa. Vaatteita ei voinut kuivata oikein missään kun se paskan haju tarttui niihin joka paikassa. Nyt paritalossa ja kukaan ei polta, kiva kun on raitis ilma ja voi kuivata pyykit missä ja milloin vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 23:48

sitä hullummaks menee mitä enemmän kieltoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 01:25

Itse en polta, ja myrkkyhän se on. Tupakoitsijat haisee pahalle..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 07:49

Tästä parveketupakoinnista jauhetaan päivittäin niin metrolehden tekstiviestipalstalla kuin muuallakin..Minun mielipiteeni asiaan on se, että poltan suunnilleen missä haluan (kunhan se ei vahingoita muita eli en tupakoi esim.terveysasemien sisäänkäynnin vieressä tai välttämättä edes bussikatoksen alla muiden ihmisten ollessa läsnä..)..Omalla parvekkeellani en sen sijaan minkäänlaista armoa tunne..Johan nyt on markkinat, että ne ns. "tarkkanenäisimmät" ovat jo haistavinaan sen tupakansavun jokaisesta ilmastointikanavastaan ja inisten vaativat parveketupakoinnin kieltämistä..Stögöllä päähän, sanon minä..Ei mitään järkeä taas..Valinnanvapaus..END OF STORY

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 08:24

meil saa partsil polttaa, vuokra-emännän sana on laki...ja yleensä yleisillä paikoilla hakeudun polttamaan sinne missä on tupakointi-alue tai se laillinen tuhkis. eikä se pitäis olla muiden ongelma millä itteni myrkytän, hajuja sattuu olemaan pahempiakin kun tupakin savu..muttei ihmiset nykyään näköjään haistele kuin sitä tupakin savua...koska siitä aina valitetaan...ESS:ssa on ollut näppituntumalla- palstalla jo muutaman viikon juttuu siitä että kumpi saa käyttää linja-auto pysäkin katosta jos vaikka sataa vettä..tupakoitsija vai astmaatikko...että semmosta

tääkin on niin kulunu aihe..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 12:48

Saa polttaa kunhan tumpit laitetaan tuhkakuppiin eikä nakella parvekkeelta alas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.01.2009 - 13:19

Kunhan ei pakota muita savustumaan,itse en polta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 15:41

parvekkeella tupakoiminen on ihan ok. monessa paikassahan on tullut tupakkakielto, mikä on ainakin minusta hyvä asia. sehän on muutenkin ihmisten oma asia jos haluaa elämänsä pilata polttamalla tupakkaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 17:22

En ole koskaan ymmärtänyt mitä tarkoittaa elämänsä pilaaminen, jos polttaa tupakkaa. Olisin enemmän huolissani siitä, mihin tämä maapallo on menossa kuin siitä, elänkö kaksi vuotta kauemmin tai vähemmän kun poltan. En usko, että keuhkosyöpä häviäisi maailmasta jos kukaan ei polttaisi... Mutta kuten edellä todettu, ikuisuuskysymys, jota ihminen tuskin pystyy ratkaisemaan. Ihmiskunta lakkaa olemasta ennen sitä... ehkä tupakoinnin takia ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 19:35

Jokaisen oma asia, kyllä tupakoitsija tietää sen että se ei ole hyväksi.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.01.2009 - 06:07

olkaa tyytyväisiä niinkauan kun tupakoitsiat maksavat tupakoistaan jätti verot .kun he lopettavat me tupakomattomat tulemme maksamaan ne,sillä jostahan ne otetaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 11:03

asuntoalueilla pitäisi kieltää jos aiheuttaa savuillaan ja tumpeillaan naapureille hankaluutta. Polttakoot omissa tiloissaan ja syljeskelkööt myös. Samoin tupakin tumpit pois muiden asukkaiden silmistä ja lasten käsiin joutumasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 19:42

Meillä ei ole häirinnyt kenenkään parveketupakointi. Sen sijaan naapurin tupakointi keittiön liesituulettimen edessä toi kaiken savun meidän keittiöön ja se haju oli aivan kuvottava!! Polttaisi mieluummin siellä parvekkeellaan!