Mikä auttaa lentopelkoon? Matka varattu ja lasta pelottaa!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.01.2009 - 19:35

Lapsen huomion voi kiinnittää muihin asioihin ja tosiaan auttaa jokin syöminen tai puuhailu. Nousun ja laskun aikana kannattaa laittaa apteekista saatavaa silikonia korviin ja purkkaakin voi pureskella, jos on jo sen ikäinen lapsi, että osaa. Yleensä lasta pelottaa vain, jos on nähnyt aikuisten hermoilevan.

Lähteet:
Oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.01.2009 - 19:39

Finnair järjestää kursseja ja jakelee neuvoja

www.finavia.fi/lentopelko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 19:56

Kysymyksestä ei ilmennyt lapsen ikä.
Mikäli asiasta puhuminen ja rauhoittelu eivät auta, lienee varteenotettavana vaihtoehtona matkan peruuttaminen. Herää tietysti ajatus, mistä pelko on syntynyt tai kuka/mikä sen on herättänyt ??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 20:04

lapsi sokerihumalaan niin johan onnistuu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 20:24

homeopaattinen Aconitum D 30, aloita viikko ennen matkaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 20:27

Voi tietysti kokeilla kertoa, että lentokoneessa olo on samanlaista kuin huvipuiston niissä paroni-laitteissa. Nousu on kuin hyppäisi ilmaan (sanoi 6v. eka kertaa koneessa) ja lasku mukavasti jarruttaa. Onhan se vähän vaikea saada hysteeristä lasta hiljaiseksi pienessä tilassa, että voi jopa sokerihumalaan syöttäminenkin tulla mieleen, mutta eiköhän kannata kokeilla vaan aikuisen järkeilyä ja lentokoneiden kattelua vaikka lehtiistä ja samalla positiivisten asioiden kertomista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 20:44

Meillä oli lapsille mukana sellaista puuhastelua, mistä he kotona jo lähtiesä pättivät ottaa mukaan ,katseltiin koneita lentokentällä ja keskusteltiinlentämisestä, mutta täytyy sanoa, kun oneeseen mentiin niin äiti oli kyl kaikkein eniten peloissaa, jota en tietenkään voiut lapsille näyttää, eikä he paljoa pelkääkkään, ainaska näin aikuisin ,kun ain menemäs jonkkus päin maapalloo...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 22:20

Lapsilla voi lentopelko johtua myös korvakivusta nousuissa ja laskuissa. Hyvä on puhella rauhallisesti matkasta.

En minäkään vaikka olen aikuinen pidä lentomatkoista. En pidä nousuista ja laskeutumisista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 22:40

Vietuaalilentoa ennen matkaa, se tehoaa moniin. Voi esim. katsoa telkasta lentokoneen lentoa joka on kuvattu koneen nokasta. Auttoi kaverin 8-vuotiaaseen tyttöön ja oikein odotti takastuloa vuosi sitten etelästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 03:06

lääkäriltä myöskin saa pelkoa lieventäviä nappeja :)