dysfasia ja elämänhallinta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Muut vastaukset

Vastattu: 12.01.2009 - 18:12

Mitähän oikein ajattelit kysyä?
___________

Dysfasialla tarkoitetaan kielen kehityksen häiriötä. Henkilöllä voi olla kielellisiä ongelmia joko puheen ymmärtämisessä tai tuottamisessa tai näissä molemmissa.
__________
Elämänhallinta on käsite, joka sulkee sisäänsä kaikki ihmisen elämän osa-alueet: työn, sosiaalisen aseman, asumisen, perhetilanteen, terveyden, työkyvyn ja muut elämisen voimavarat. Koska määritelmän sisältö on periaatteessa avoin, ajatus elämän hallitsemisesta kokonaisuudessaan on utopistinen. Elämänhallintaa voikin ajatella olevan vaihtelevasti eri ihmisillä ja samalla ihmisellä ajallisesti tai elämänalueittain. Elämänhallinnan käsitteellä ei aseteta ihmiselle tavoitetta, vaan pikemminkin omaksutaan näkökulma inhimilliseen toimintaan vaikuttaviin tapahtumiin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 18:21

Dysfasia on määrätyn tyyppinen sairaus johon ei tarkkaa diagnoosia ole , itse olen kokenut vammautuneen lapsen ja äiti suhteen johon ei kyetä määrittämään mitään syytä, ei perintötekijöitä, ei raskaudenaikaisia komplikaatioita, ei synnytykseen liittyviä riskitekijöitä. silti vanhin lapseni oli kategorioiden mukaan vammautunut , jota kuntoutettiin hyvällä menetelmällä vuosia, meni avioliittoon , 2 lasta ja ajaa täysperä vaunurekkaa jo 11 vuotta, ja vammaa ei kykene enää arvioimaan.LOHDUTUKSENA KAIKILLE ÄIDEILLE.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 18:56

jahas.. meni yli hilseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 07:57

Minulla on dysfasiaa sairastava veli..Tauti havaittiin 80-90-luvun vaihteessa kun tuolloin 2-vuotias veljeni ei osannut puhua oikeastaan sanaakaan..Lääkärit ennustivat hänestä tulevan motoriikaltaan todella kömpelö, mutta hänestä tuli menestynyt judoka, sittemmin breakdancen pohjois-Suomen mestari, ja nyt hän opettaa tanssia vakituisesti...
Dysfasiaa hänestä tuskin enää huomaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 08:37

Joskus kyllä tuntuu,että itekkin sairastaa,dysfasiaa,tai vähintään ADHD,tä tai jotai muuta.Elämänhallinta se on mennyt joten kuten.