Onko ollut korkea kynnys opetella tietokoneen käyttö iäkkäämmille jos ei ole työssään tarvinnut käyttää.

Itselleni oli, lapset ja kaikki sanoivat, ei mutsi ikä opi, kone oli valmiina minua varten, kunnes salassa opettelin ,15 kuukautta sitten, päivässä ilman mitään kursseja ,helpompaa tämä minulle on kuin ompelukoneen käyttö ja tarpeet ihmisillä on myös erilaiset.Minulla on sähkoposti, messenger web kameralla , haut googlesta, napsu.Tämä riittää minulle.

Lisätty: 12.01.2009 - 13:26

minä katson sanalle iäkäs 50 vuotta, en vanhus, enkä nuori.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 12.01.2009 - 14:42

Töissä oli kyllä tietokoneet, mutta niistä opeista ei mitään apua tähän nettihommaan. Olen opetellut itse. Kantapään kautta oppii hyvin. Kävin sitten myöhemmin @-kortti kurssin. Se oli sellainen yleinen kurssi. Opetustahti oli tiivis, mutta pysyin perässä ja sain todistuksen. Kivaa oli. Nythän niitä kursseja on jo ikä-ihmisillekin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.01.2009 - 13:21

Mihin vedtä rajan. tarkoitat varmaan eläkeläisiä jotka eivät aktiiviaikanaan ole tietokonetta käyttäneet.
En kuuluu ryhmään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 13:59

Ainahan se uuden oppiminen vie aikansa ja jos vielä puuttuu tuo engelskan taito niin moni asia on varmasti vaikeaa! Vanhempana vielä kun joutuu käyttämään samaa päätä kesät ja talvet!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 17:26

Kyllä se aluksi oli kamalan vaikeaa,en väitä vieläkään osaavani tätä konetta kovin hyvin,mutta onneksi on ihmisiä mitkä auttavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 18:42

Ei tämä mikään vaikea kapistus ole. Kiinnostus ja motivaatio on auttanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 21:13

Nyt sitä vasta osaakin kun on jo työssään tehnyt yli 20-vuotta kaikenlaisilla eri ohjelmilla. Kotonakin mulla on ammattiluokan koneet Mac.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 21:19

Kyl on ollut vaikiaa ja on kyl vielkii, vast muutama vuode ollu ja ihmetelly, mut kun en tätä kapinet pelkkä enään, ni ain oppi kaikke uut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 22:39

Minä olen kiinnostunut koneista ja siksi tämä sujuu. Olen jopa huoltanut konetta. Jouluksi irroitin keskusyksikön ulkokuoren ja imuroin valtavan määrän pölyä sen uumenista.

Hankin myös kaikkea pikkusälää avukseni.

Tuo ikäkysymys on huvittava. Eräällä foorumilla nuori mies kysyi:"Käyttävätkö mummotkin nykyaikana tietokonetta?" Ennenkuin kerkesin vastata, joku neropatti oli vastannut:"Riippuu ihan mummosta."
Olihan se niin, että olin käyttänyt tietokoneen päätettä jo ennenkuin hän oli syntynytkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 08:56

Meille ostettiin tietokone,viimmetalvena helmikuussa,esimmäinen kone.Emmekä olleet käyttäneet tietokonetta missään aikasemmin,kyllä tämä alkaa sujua jotenkin meiltä,vaimolta ja minulta ,ei mitään kynnystä.Noista mummoista ole nähnyt 40 vuotiaita mummoja sekä vaareja,eili isoäitejä,sekä isoisiä,sanosin melko nuoria vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 18:05

Opin ihan itse käyttämään konetta. Muistan kun olin jotain 4-5v Ja sillon en edes tieny koko intternetistä. Sitten siinä koneessa oli pelejä. Me ei edes tietty miten voi pelata niitä pelejä. Isäki oli avuton. Sitten tajutiin että sitä pelii pitää napsauttaa sitten se peli aukes ja siinä oli ohjeet ja sitten pelatiin... yhtä Tarzan peliä. Ja sit isä hankki intter netin ja me alotettiin pelamaan Miniclip pelejä. Kyllä me jo osattiin pelata hyvin niitä. Kyllä meillä oli ennestään leikka mutta se särky kun liukastuin johtoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 19:19

Kyllä sen oppii vaikka miten vanhana, jos vain halua löytyy. :)
Ei kaikkia ihmisiä tietokoneet kiinnosta. Ikä siihen ei vaikuta juurikaan.