Olen piakkoin lähdössä 2 viikoksi Miamiin. Miten selviää rajaviranomaisista liki olemattomalla kielitaidolla?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.01.2009 - 10:27

Maanantaista lähtien Yhdysvaltain-lennoille ei enää ole asiaa ilman internetistä hankittua matkustuslupaa. Lupahakemus täytetään Yhdysvaltain suurlähetystön sivuilla.

yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/...73847.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.01.2009 - 10:21

Kyllä siellä selviää menee vaan rohkeasti sinne kyllä maahan pääsee,Ensi kerran kun menin americaan kukaan ei kysynyt mitään näytti vain viivan missä seisoo,sitten tämä viran omainen katsoi passia ja viisumia,löi leiman ja näytti kädellä mene eteen päin.Tämä oli aikoja sitten 1978,olen kyllä käynyt USA,ssa myöhemminkin monta kertaa,ole myös opetellut kielen kin jollaitavalla.Lentokoneessa on muitakin kyllä ne mielellään auttaa sinua tämä on varma kokemus.Matkustaja kaverit on tosi kivoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 10:42

Enpä tiedä kun en ole kielitaidottomana missään ollut. Mutta lennolle pitää olla jo se uusi paperi täyettynä internetin kautta että pääset yleensä Helsingissä lähtöporttia lähemmäs.

Lähteet:
omat kokemukset ja luetetu tiedot

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.01.2009 - 11:03

Olen selvinnyt ihan hyvin kielitaidottomana matkaan ja takaisin. Ei ne rajaviranomaiset yleensä kysy mitään. Leimaavat passin ja katsovat viisumin. Ja ei kun eteenpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 11:12

Äitini käy Floridassa joka vuosi kielitaidottomana , sekä Caribian risteilyillä ja on hyvin selvinnyt Suomenkielellä ja pienen sanakirjan avulla , Jamaicalla tarjottiin taksikuskin toimesta jotakin poltettavaakin joka ei olisi sopinut vanhalle ihmiselle ,äitini osasi sentään sanoa no.ROHKEASTI VAAN.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 15:04

Annat vain passin passitarkastuksessa kun vuorosi tutee. Usein kaikki menee sanaakaan sanomatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 15:50

opettelet sanomaan monella eri kielellä ettet osaa heidän kieltä osaat vain suomea, kiitos

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 15:07

tee joku vihkonen mihin oot kirjottanu valmiita lauseita...tai sit otat sanakirjan mukaa ja laitat kameran roikkuu kaulaan ja selität niitä näitä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 18:41

Kyllä se hyvin menee, mutta älä vitsaile tai pelleile mitään. Kannattaa olla ihan kiltisti vaan. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 00:19

silleen lukisti vaan, turha hermoilla sillä loppujen lopuksi sinä olet asikas, vaiket olisikaan aina oikeassa niiden mielestä ,niin kuitenkin ne tahtoo sut maahan ja ennenkaikkea sun rahas noin niinku laillisin keinoin