Mitä mieltä olet narsismista jaoletko törmännyt sellaiseen henkilökohtaisesti.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.01.2009 - 17:17

Töissä meillä on tällainen tapaus ja on todellakin erittäin vaikeaa työskennellä sellaisen henkilön kanssa. Ja kaikki asiat menee hänen haluamallaan tavallaan, koska kukaan ei halua kokea niitä seurauksia, joita hän pystyy aiheuttamaan toiselle. Ja koska työnantajamme kuuluu samaan kastiin, ei hän tietenkään tee asialle mitään. Tämä henkilö jotenkin pitää vallassaan tiettyjä ihmisiä.
Hän elää täysin omassa maailmassaan ja puhuu paljon asioista, joita aikoo tehdä,muttei koskaan kuitenkaan tee. Vähän väliä hän on eroamassa miehestään ja on aika monesti puhunut itsensä pussiin. Muttei tunnu sitä itse tajuavan.
Jos häntä ei huomioida niin kohta huomataan. Ei kestä todellakaan kritiikkiä, mutta on kyllä koko ajan arvostelemassa toisten töitä.

Harvinaisen rasittava tyyppi ja kaikki töissä inhoaa häntä !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.01.2009 - 10:02

Olen törmännyt tuohon limiöön,laitan tuohon linkin aihees
www.tietopankki.com/narsismi.html

www.jotte.info/narsismi/intex.html

Lisätty: 12.01.2009 - 10:12

tuo toinen halavautn linkki ei toimi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 10:43

Siis olenko törmännyt jonkun muun vai omaan narsismiin?
Onneksi ne kaikkein narsistisimmat henkilöt ovat esim. kotimaisia ns. turhia julkkiksia ja heihin en kyllä törmää elävässä elämässä eikä muutenkaan. Heillä aika monella näyttää olevan tuo ko. taipmus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 10:49

Tilastollisesti narsistinen persoonallisuushäiriö vaivaa miehiä enemmän kuin naisia. Narsistisen persoonallisuushäiriön arvellaan olevan 1%:lla väestöstä

Saattaa olla aika kiusallinen tapaus kun osuu kohdalle, on osunutkin ja sitämyöten olen oppinut karttelemaan kyseistä seuraa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.01.2009 - 11:44

En henkilökohtaisesti ole törmännyt, ainakaan kovin vakavasti otettavaan. Mutta jos on paha narsismi kyseessä, en haluaisi törmätäkään sellaiseen henkilöön. On kuulemma erittäin vaikeaa elää sellaisen ihmisen kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 11:54

Kyllä olen henkilökohtaisesti aina elänyt sellaisten kanssa isä, veli, mieheni ja vanhemmiten ottaessani omat oikeuteni huomaan samoja piirteitä itsessäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 17:35

eipä ol tullut vastaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 18:55

Harvemmin on vastatusten, voisin lukeutua itsekin niihinjosaainmäärin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 00:43

Narsisti sanaa heitellään kevyesti arkikielessä ihmisistä jotka eivät ole narsisteja. Narsistinen persoonallisuushäiriö
on vakava sairaus jossa henkilöllä itsellään ei ole sairauden tuntoa. Lähemmin asiaan voi perehtyä esim. narsistien urhien tukiryhmissä ja lukemalla ko. sairauteen liittyviää kirjallisuutta. Laajaa, asiallista tietoa on saatavissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 12:54

Kyllä,isäni sairasti narsistista persoonallisuushäiriötä,elämä kotona oli tuskallista ja erittäin raskasta.En soisi sitä kenellekkään,vaan tilanteesta on nopeasi lähdettävä pois.Sairasta itseään on lähes mahdotonta saada hoitoon ja onkohan edes mitään keinoa hoitaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 23:52

En ole ihan sellaista diaksoituun tavannut,mut välist tuntuu et pikkasen siihe taipuvaissii on ollt paljonkin,yritän sellaisesta pysyä kaukan..jos mahollist..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 18:39

Olen tavannut elämäni aikana sekä naispuolisen että miespuolisen narsistin enkä tasan jää enää paikalle, jos vielä sellaiseen törmään. On mahdotonta elää sellaisen läheisyydessä, ellei satu kuulumaan hänen "hoviinsa", mutta siinäkin on mahdoton elää, ellei ole hänelle mieliksi.

Neuvon lähtemään välittömästi eri suuntaan, jos sellaisen kohtaat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 00:21

sikahieno kaveri sellanen kunnon narsisti, ei tartte ollenkaan huolehtia omista asioistaan, senkun kehuu kaveria niin kaikki menee hienosti