Rahastaako kaupan kassa aina oikein?

Kokemuksia kaupan kassoista? Lyökö kassaan oikeat hinnat ja onko tiedostoissa oikeat hinnat erikoisesti tarjoustuotteista ja punaleimoista?

Avainsanat: kauppa ostokset kassa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.01.2009 - 09:19

No ei tietenkään. Jos ei tee mitään,niin silloin ei tee myöskään virhettä, mutta kaikessa inhimillisessä toiminnassa on myös erheen mahdollisuus ja niitä tottakai sattuu,niin myös kaupan kassoille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.01.2009 - 08:31

Kyllä minulla on aina ollut kaikki oikein.Kysyin kerran Prisman kassalla miksi hän kynällä ruksaili ns. punalappua johon hän vastasi että asiakkaat irroittavat niitä ja laittavat niitä tuotteisiin seuraavalla kerralla. Että näinkin voi tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 08:31

Yleensä käytössä on viiva koodit kone lukee ne eikä siinä tule lyönti virheitä.kokemusta on tullut runsaasti.Tarjous tuotteissa myös toimivat oikein,minun mielestä.Kannatta kuitenkin tarkastaa kuitti joka kerta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 10:46

Asioin paikoissa joissa on viivakoodisysteemi ja se on aika varma. Joskus on sattunut että hinta on ollut väärin mutta se ei oel kassan virhe vaan esim. punnitusvaaálle on annettu väärä hintakoodi eli väärän tavaran tiedot. Asia on selvitetty (Stockmann).
Onko jossain vielä kauppoja joissa hinta alkellisesti näppäilään koneelle?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 10:57

Taas iski lukihäiriö, vähän aikaa pohdiskelin kysymystä "Rakastaako kaupan kassa aina oikein?" ! Oi että hykerrytti kun mielessäni kävin läpi kaikkia tuntemiani kassoja ja kuvittelin heidän rakkauksiaan ...

mutta sitten paluu arkeen ja luin kysymyksen oikein, eipä minua ole yritetty huijata (paitsi torilla) enkä virheitäkään ole huomannut enää vuosiin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.01.2009 - 11:12

Yleensä rahastavat oikein, viivakoodit pitää siitä huolen. Ani harvoin on virheitä sattunut. En nyt muista lähivuosina sattuneen yhtään virhettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 15:42

kyllä ne rahastavat oikein. muutamassa tapauksessa olen kassalla sanonut että nyt meni tuon tuotteen hinta väärin vaikka oli viivakoodituote. asia selvisi..kaupan hyllyllä oli laitettu väärä hinta tuotteelle ja oikea hinta tuli kassakoneesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 15:59

ei rahasta, sen takia tarkistan nykyään kuitit aina kassalla ja pyrin seuraamaan kun kassatyöntekijä lyö ostokset kassaan. Virheitä on tullut mm siinä kun ei ole vähennetty -50% :sen tuotteen hintaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 17:35

Kyllä ja ei. Päivitykset eivät aina kohdallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 18:38

Minun mielestäni ruuat ja lelut ja kaikki tavarat ovat liian kalliita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 19:03

Joskus kassat joutuvat näppäilemään hinnat ja tuotenumerot koneelle. Silloin voi sattua "lyöntivirhe", ja jos maksat liian suurella rahalla ja kassakone näyttää kuinka paljon on takaisin annettava asiakkaallerahaa, tässä vaiheessa voi kassalla tulla virhe ja raha annetaan väärin takaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
jem
Vastattu: 12.01.2009 - 19:38

yritän aina muistaessani tarkistaa kuitit...aikas usein on kyllä tullut vastaan vääriä hintoja..aika usein on ollut syynä väärin koodaus, mut aina ne asiat selviää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 21:25

Aina tarkastan kuitin ja usein onkin niin ollut ,et tarjous hintaa ei ole ollut kassan tiedos,kerrankin citymarketis osti jotakin lihatuotet ,hylys ol iha eri hinta ku kassal ja sanoin siit ni korjas, kysynki vaa ,et moniko oli jo sen pitkän päivä aika maksan täre hinna???Eikä ollu eka kert...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 22:22

useimmiten on ihanoikein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 00:44

Riippuu kaupasta. Ainakin itäsuomessa on eräs halpahalliketju jonka tuotteet eivät ole kassakuitissa koskaan saman hintaisia kuin hyllyssä olevassa lapussa. Merkillisintä on se että tuote on aina (kun on heittoa) kalliimpi kassalla. Heittoa on noin 20%:ssa tuotteissa, se on erittäin paljon. Henkilökunnan määrästä se ei johdu, pikemminkin heidän kielitaidostaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 15:36

olin viime viikolla citymarkarissa ja ostin hiusvärin ja ruokatarpeita. ostokset maksoivat n. 15 e. maksoin tasarahalla. kassaneiti antoi sitten kuitin ja saman kympin setelin minkä olin juuri antanut hänelle.halvaksi tuli reissu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 18:37

Yleensä ottaen ovat hinnat olleet oikein, paitsi sesonkituotteiden kohdalla. Katson yleensä kassalla ollessani ne hinnat eikä kuittia sitten tarvitse tarkistaa. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 22:47

Uskoisin että tekevät parhaansa, tarkistan harvemmin mutta kyllä joskus, varsinkin jos loppusumma on epäilyttävän (= odottamattaoman) suuri