Monarkia vai tasavalta eli kuningas vai presidentti?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.01.2009 - 22:20

Eipä nuo kunkut ole missään arvossa ,maksaavat vain paljon pitää isoa hovia yllä! Hyväksytään vain Tarjan olemassa olo!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.01.2009 - 22:26

Demokratia on ehkäpä kuitenkin se oikeudenmukaisin yhteiskuntamuoto ja sen keulakuvana voi mielestäni oikein hyvin olla vaikkapa presidentti.
Tämän keulakuvan vallasta käydään nyt kovaa kädenvääntöä, eikä minulla ole siihen antaa ihan varmaa oikeata vastausta, mutta Urho Kekkonen lähes yksinvaltiaana aikanaan oli kuitenkin mies paikallaan sanokaa mitä sanotte.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 22:27

Presidentti, vaikka en tiedä tarvitaanko enää sitäkään, vaan riittäisikö pelkkä pääministeri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 22:36

pressa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.01.2009 - 23:11

Presidentti. Ei me suomalaiset olla totuttu kuninkaaseen, eikä meillä ole varaa moisen hovin ylläpitoon. Kalliiksi tulisivat, eikä kuninkailla ole valtaa sitäkään vähää, mitä presidentillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 23:36

Tuntuu mahdottomalta ajatella Suomea kuningaskuntana. Pitää oikein tarkistaa mihin meidän ensimmäisen kungingasehdokkaan Väinö I tarina kaatui.

Siis kannatan presidenttiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 23:54

Jos tarkotit kysyä miten Ruotsissa on asiat, niin vastaus on perustuslaillinen monarkia, jos tarkotit miten meillä pitäis olla, niin vastaus on ettei tässäkään asiassa pitäisi mennä ottamaan mallia Ruotsista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 01:31

Ehdottomasti presidentti! Presidentti maan keulakuvana on sata kertaa parempi kuin pääministeri tai kunkku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 05:17

Kyllä presidentti on maallemme ainakin edullisempi.Kun näin on nyt niin mennään samaan malliin. Onhan meitä hallinnut Ruotsin kuningas ja Venäjän tsaari eli on kokeiltu niitäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 06:50

Pressa on minunkin kanta, mutta eipä hälläkään enän paljoa sanvaltaa, kun tuntuu, että on kovin hiljainen tämä meitin Tarja...Tai yrittävät ottaa sen pienenkin pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 10:52

Siis missä maassa? Engalnnissa on kuningatar, espanjassa kuningas ja myös monessa muussa maassa. Ei meidän kannata ottaa kantaa muiden maiden hallitisija-asioihin.
Meillä on presidentti jonka valta on määrätyistä luisumassa poispäin...

Lisätty: 13.01.2009 - 10:29

Kun saisi joskus mieleisen pressan, asialla olisi enemmän arvoa!

Lisätty: 13.01.2009 - 10:30

Kun saisi joskus mieleisen pressan, asialla olisi enemmän arvoa!
Ahtisaari ei ole kyllä minkään kuninkaan jälkeläinen ....eli meillä olisi ihan eri naamat kuvioissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 15:15

pressa sopii meille. kokeiluluontoisesti vois kokeilla kunkkua muttei pysyväksi sellaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 19:19

Presidentti on halvempi huvi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 03:28

Presidentti...miettikkää edellisten presidenttijen jälkeläisiä...siis jos olis kunigas kunta...prinssi ahtisaari....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 15:05

Kuninkaat ovat melko turhia nykyään ja presidentinkin valta on aika rajoitettua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 00:43

Valistunut yksinvaltias; historia todistaa.
Ns. demokratia eduskuntineen, hallituksineen ovat itsensä irvikuvia ... meillä ja muualla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 15:25

Historia myös todistaa että noista valistuneista yksinvaltiaista tulee diktaatoreita enemmin tai myöhemmin, joten eiköhän lien parasta pysytellä tasavaltaisessa hallitusmuodossa ja pressallakin on vielä jotain hommia