Suojeletko sinä lastasi tai lapsenlastasi hyväksikäytöltä? Siis näkeekö lapsesi tai lapsenlapsesi 3000 koukuttavaa mainosta/pv?

Olen perännyt usein lapsen oikeutta nauttia lapsuudestaan ja kuinka lapsia on suojeltava. Jos katsoita äskeisen dokumentin, voit tajuta mistä puhun?
Parhaat tiedemiehet ja tutkijat maailmassa työskentelevät lakkaamatta keksiäkseen aina vain tehokkaampia tapoja koukuttaa jo vauvat tuoteuskollisuuteen ja kulutushysteiaan
Suojeletko oikeasti lastasi tältä?

Avainsanat: lasten hyväksikäyttöä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.01.2009 - 00:03

tynnyrissä et voi lastasi kasvattaa, siis parasta että opetat häntä parhaasi mukaan ymmärtämään ja ajattelemaan itsenäisesti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.01.2009 - 22:24

Olen sanonut lapsilleni (3) että koskaan ei asiat ole nin huonosti että ei luokseni voi tulla, ja koitetaan hoitaa asiat ok. Lapset ovat aikiusia joten en voi muuten puuttua heidän elämään.Toki jos apua tarvitsevat ko. asiaassa niin astun puolustamaan heitä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.01.2009 - 23:17

Vaikeaa on kouluikäisiä lapsia ja nuoria suojella mainosten näkemiseltä. Joka tuutista tulee tavaraa niin paljon, että lapset pitäisi laittaa komeroon laput silmillä ja tulpat korvissa. Mahdoton ajatus nykyaikana, etteikö lapset näkisi mainoksia ja alkaisi itse vaatimaan niiden esittämiä tavaroita. Eri asia sitten, ostetaanko kaikkea mitä älyävät pyytää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 23:47

Meillä oli jokusen vuosi sitten asiantuntija luennoimassa koulussa mainoksista ja siitä kuinka ne tehdään. Selvitettiin kuinka kaikki ei ole totta minkä mainoksissa näkee ja mikä on mainonnan tarkoitus. Tämä tietoisku oli jo kouluikäisille lapsille.

Luulin, että tv-ohjelma käsittelee lapsityövoiman käyttöä. Sekin on yksi näkökulma lasten hyväksikäyttöön. Olin eilen suuressa tavaratalossa ja huomasin virkatun tyynyliinan. Sen hinta oli 3,95 euroa. Luulen, että intialaislapsi ei saanut kuin kymmensenttisiä työnsä palkaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 01:30

Omien lasteni suhteen ei ole ongelmaa tässä asiassa. He eivät katso kovin paljon telkkua. Toisaalta kavereiden painostus jonkin verran vaikuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 05:22

ei lapsia oikein voi valvoa , mutta selittää asioita jotta olisi paremmat eväät ymmärtää mikä on totta ja valinnan osaisi itse tehdä oikein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 19:23

Kyllä kovasti yritän. Esim nyt joulun alla hävitin heti kaikki lelulehdet joita posti jakeli ja yleensä kaikki mainoslehtiset heitän heti keräyslaatikkoon. Televisiota katsovatkin aika vähän pienimmät, mutta 12v on jo niin iso, ettei oikein tiedä aina mitä katsoo, Tv omassa huoneessa.