Aiotteko kuluttaa tulevan laman aikana enemmän?

Valtiovalta kehottaa suomalaisia kuluttamaan enemmän etenkin kotimaisia tuotteita, voitetaanko lama sillä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.01.2009 - 19:37

Kulutan samalla tavalla kuin ennenkin,ruoasta en aijo tinkiä koska ruoka kuuluu myös nautintoihin ja hyvän mielen tuottajiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.01.2009 - 19:31

Kyllä sillä keinolla säilyisi varmasti työpaikkoja. oma kulutuksemme mieheni kanssa on melkein vakio, mutta suosimme Suomalaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 19:42

En aio muuttaa kulutus tottumuksiani. Eletään päivä kerrallaan ja kiitetään leivästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 20:07

Minulla tuo kulutus on hyvin vakio. oli lama tai nousukausi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 20:12

samalla lailla eletään kuin ennekin jos rahat riittää:) ei täs ole "juhlittu" tähänkään saakka. Arkielämä on sitä, että se mikä on tarpeellista, ostetaan ja ruoka käytetään kaikki tyynni, mitään ei heitetä roskiskeen. Jos jää niin koirat syö loput:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 20:25

jaa mistä muka? tietty jos se lottovoitto tulee, niin sitten pistän oikein resuten ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 20:26

Ei saa lähteä "ruokkimaan" lamaa. Oikeastihan tämä taantuma vaikuttaa vain pieneen osaan suomalaisista, joten ei kannata panikoida piilottamalla rahojaan patjan alle tai pakastamalla pankkikorttiaan.

Kuluttamista kannattaa siis jatkaa suht samaan malliin (jollei nyt kuulu siihen vähemmistöön, jolta on lähtenyt työpaikka alta) ja näyttää tälle "lamalle" peetä. Ja suositaan suomalaista. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.01.2009 - 21:45

Samat tulot, samat menot, oli lama tai ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 21:51

sama se meilläkin, samalla lailla eletään kun ennenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 22:24

Kulutan kuten ennekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 01:13

En aio. Lama ei siihen vaikuta vaan se, että säästän rahaa päästäkseni matkalle. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 08:35

normaali elämä jatkuu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 11:04

Ihan samaan eletään, mitään suuria hankintojakaan ei ole näköpiirissä. Miehellä kyllä olisi uuden auton osto lähivuosina, mutta jos pärjäillään minun autoni varassa jos kovin hankalia tilanteita syntyy.
Matkustetaan ja hankitaan välttämättömyystarvikkeet ihan kuin enneenkin.
Mikä on kotimainen tuote nyklyään, mistä niitä löytää eli mistä tietää mikä on kotimaista?
Ruoka on kotimaista ainakin lähikauppani Stockmanin tiskeillä eli liha, kala (silloin kun kotimaista saa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 15:49

en usko että enemmän kulutan, varmaan samoissa mennään kuin ennenkin. Koska työpaikka on turvattu rahallisesti ei pitäs olla vaikeaa aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 17:42

Totta maar

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 21:53

Kulutamme suurin piirtein entisenlaisesti. Ei lisätä kulutusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 23:13

Jos nyt edes mitään lamaa tulee. Itse kulutan juuri sen verran kuin on tarvis, hampaat on pestävä niin kauan kuin ne on suussa oli lamalla tai lomalla, samoin moni muu asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 11:31

Eipä ole mitään tarvetta. Eihän tulipaloakan bensalla sammuteta.