Oletko tarkistusfriikki?

Mitä tarkistuksia tai toimenpiteitä teet kun poistut kotoa? Jäätkö helposti tarkistusluuppiin?

Avainsanat: lähteminen tarkistukset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 11.01.2009 - 15:35

Katson kahvinkeittimen, ettei jää vahingossa päälle. Ja varmistan, että avaimet on mukana. Muita "pakkoliikkeitä" ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.01.2009 - 15:30

en tosiaankaan ole, tunnen kyllä yhden selaisen ikuisen 'ovenkahvasta nykijän' , sen kanssa meinaa mennä hermot ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 15:33

Avaimet tarkistan pariin kertaan että ovat mukana. lukkoseppä kun tulee kalliiksi oven avaamisessa , on tarvinnut sekin minun kokeilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 15:44

en ole tarkisteija. Ehkä ammattini on opettanut ,että asiat tehdään aina kerralla loppuun ja järjestelmällisesti,eikä jätetä mitään mihin vaiuheeseen sattuu. Näin ei sitten tarvitse tarkistella,kun tietää,että kaikki ok.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 16:25

en ole, onneksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 16:38

olen jonkin verran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 16:42

Minulla on ihan liikaa näitä tarkastusongelmia. Etenkin matkalle lähtiessä. Sittenhän se tulee mieleen kun on ajettu joku matka lentokenttää kohti, että tulikos se muuten tietokone laitettua pois päältä...Mieheni nyt viimeksi reissuun lähtiessä kiusasikin autossa sanomalla, että taisi jäädä silitysrauta päälle. Onneksi olin silloin ihan varma, ettei se jäänyt päälle, sillä olin jättänyt töpselin irti niin, että sen varmasti näkee olevan irti :). Olen muutenkin joskus liian tarkka asioissa, lähtiessä kotoa tavarat pitää olla suorassa. Esim. koti voi muuten olla mullinmallin, mutta saatan järjestää kengät eteisessä suoraan. Ja mieheni kiusaa ja saattaa käydä tönäisemässä ne vinoon, jolloin minä taas ne suoristan ja sitärataa kunnes ne annetaan olla. Semmosta pelleilyä sitten loppujen lopuksi alkaa olla :).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 16:46

en ole, kun tekee pienetkin hommat kerralla valmiiksi, eikä hypi hommasta toiseen, niin siitä syntyy varmuus ettei jälkeen jäänyt 'keskeneräisiä' ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 17:21

Minä otan kaikki varmasti mukaan ja jos jotain unohtuu, niin se saa jäädä, vaimoni on juuri sellainen tarkistelija, että hermot menee välillä jatkuvasta muistuttamisesta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 18:33

Kyllä lähtiessäni katson että ei ole ylimääräisiä sähkölaitteita päällä, ovetkin kyllä tarkistan tuo ovien tarkastus johtuu varmaan siitä kun kerran kesällä jäi takapihan ovi auki niin jopas oli käyty sotkemassa paikkoja, esim. peli särjetty sun muuta ikävää, samalla ottivat sisältä autoni avaimet ja varastivat sen. Vakuutus ei korvannut kun ovi oli auki.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.01.2009 - 19:00

En oo. Välillä se kostautuu, ainaki ku ovi jääny aamul auki. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.01.2009 - 19:43

kaverini on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 19:59

Joskus on. Matkalle lähtiessä mulla on lista, jonka vielä viime tingassa käyn läpi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 20:20

Enpä kait voi tarkistusfriiks kutsua itseäin; kun töihin lähen katon, et kotiavain + autonavaimet mukana, ja kissat tallella kotona, no eväätkin tsekkaan kyllä, et matkaan tulevat, mut silti voi joku jäädä 'unholaan' kuitenkii....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 21:32

en ole. sen verran katson että keittiös ei oo mikään sähkölaite jääny päälle ja että koiralla on vettä..ja avaimet on mukana..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 11:15

Tarkistan joskus vainnipun onko mukana ennekuni painan oven kiinni. Ikävä huomata siinä vaiheesas kun alkaa laittamaan varmuuslukkoa päälle ettei avaimia olekaan.
Kerran sattu, oli vielä markka-aikaa ja elokuussa kovalla helteellä, että kövin nopeasti kotona, lähdin kauppaan, aloin lukita ovea ja huomasin että vain työavaimet oli mukana. Mieheni oli neljän tunnin ajomatkan päässä... eli eli apua msitään.
menin työpaikalle, soitin päivystävään firmaan ja tulivat tunnin kuluttua. Lasku oli 750mk, lukot piti uusia. Se opetti olemaan tarkka avainten suhteen eikä sen jälkeen ole koskaan unohtunut.
Muuten en omaa mitään "neurooseja" eli en tarkistele hellaa yms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 11:18

Olen kaiken laisia juttuja pitää tarkastaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 15:47

tarkistan kassin moneen kertaan, että on kaikki avaimet mukana

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 19:00

avaimia en ainakaan tarkista, ei oo ollu mukana pariin vuoteen kun on vara-avain, jota ei tartte alkaa tonkimaan repusta. tarkistan yleensä vain että tuli valot sammutettua ja kännykkä mukana :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 17:39

olen kyllä ja moneen kertaan..ja nyt kun on ikääkin niin toi dementtiakin vaivaa, se kyl teetätää ylimääräsiä hommia ja tarkastuksia, et monet kerrat haetaan sitten jo matkalta esim.silmälaseja, käännytään takaisin, kun olen varma, et on rautapääl ym...