Iltasanomat teki kyselyn ja siellä tuli makaroonilaatikko suosituimmaksi arki ruuaksi. Onko se myöskin napsulaisten suosikki?

www.iltasanomat.fi/naiset/hy...id=1632811

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.01.2009 - 00:58

Halpaa, hyvää, helppoa ja lihottavaa. Jee!

Kysyjän kommentti

Kiva vastaus ja yksinkertainen nopea!! Kaikki mitä tarviikin olla vastauksessa. Hyvä Heidi !!!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 11.01.2009 - 14:09

En kauheesti tykkää. Ennemminkin jauheliha-perunalaatikko on minun arkiruokaani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 14:14

Kyllä se ainakin on aina lasten mieleen ollut, samoin kuin jauheliha ruoat yleensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.01.2009 - 14:22

Jos siinä on sipulia nii ei. Mut muuten menee. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 14:34

Suosittu ehkä siinä mielessä että on helpoimmasta päästä valmistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 14:42

ei parahaasta päästä suosikkeja, on monta ruokaa joka menee ohitse makaroonin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 14:50

paistetut perunat <33 ja lasagne vai miten se nyt kirjotettiinkaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 14:59

Joo ööö... on se aika hyvää.

Lähteet:
makaroni laatikko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 15:28

Meillä ei ole enää lapsia ruokapöydässä, joten makaroonilaatikkoa ei meillä syödä.
Tuorepastaa syödään kyllä. Ja sehän on yhdenlaista makaroonia sekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.01.2009 - 15:39

No ei varmasti. Nykyisin suosikkini on pitkät nakit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 15:59

Kauhistus.Kauhistus.Kauhistus. Mihin tämä upea ruokakulttuuri menee? Jos lamassa voi nähdä jotain positiivista,niin ainakin se,että ihmisten on pakko alkaa taas valmistaa ruokaa. Minä olen usein puhunut ruuanlaittotaidosta ja siitä kuinka se muuttuu taiteeksi pienellä opettelulla. Kumpa voisin opettaa edes 100:n helpoimman perusruuan valmistuksen ihmisille, niin ehkäpä se hyvä ruoka oikeasti sitten toisi paremman mielen muihinkin toimiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 16:10

Makaronilaatikko ihan hyvä perusruoka.Sitä voi tehdä keralla vähän enemminkin.Jos joku on kulinaristi niin sehän on vain hieno asia nauttia eri ruokalajeja mutta mitä vikaa olisi perinteisessä makaronilaatikossa? Itse syän sitä HP-mausteen ja ketsupin kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 17:09

Jos suositummuus mitataan sillä, mitä useimmin syö, niin makronilaatikko lieneen minun top-10 listallani.

Ei johdu siitä että se olisi makusuosikkini, vaan siitä että olen kuuliainen ja syön mitä eteen kannetaan ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 18:21

Liittyyhän siihen tiettyä nostalgiaa, mutta jos nykyisellään mahtuu kaksi vuoteen, niin siinä se , eipä voi sanoa suosikiksi ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 18:44

Taitaa olla nuo iltapäivälehtien vastaajat vähän nuorempia, iltalehti kyseli viime syksynä mikä on paras kotiruoka niin ylivoimaisesti tuli karjalanpaisti ja piirakat sitten oli hernekeitto, riippuu tosiaan missä yhteydessä asia kysytään, joku kyllä silloin vastasi että pizza olisi paras kotiruoka joku taasen että hampurilaiset.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 19:26

Makaroonilaatikko on harvakseltaan hyvää,mutta pepunalaatikko on ylivoimaista meidän perheessä tarkoitan lihaperunalaatikkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 21:11

kyllä makrulaatikko on ihan hyvää, ei ehkä meillä lista ykkösenä, mutta tulee sitä kerran kuukaudessa tehtyä. lisään sinne sekaan porkkanoita ja muita pakastevihanneksia..nautitaan ketsupin ja punajuurisalaatin/ raikkaan vihreän salaatin kanssa..ja maitoa kyytipojaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 21:30

Pasta yleensäkin eri muodoissa on hyvää, niin myös makaronilaatikko. Tänään sain kyläreissulla makaronilaatikkoa, joka oli maustettu aurajuustolla ja oli todella hyvää. Sai makaronilaatikko hieman modernimman maun. Kyllä se lapsiperheessä on oikein hyvä perusruoka. Samoin on monen mainitsema, jauhelihaperunasoselaatikko. Meidän koululaiset kutsuivat sitä nimellä Tulipuuro, on niin kuumaa suoraan uunista tarjolle tuotuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.01.2009 - 10:20

Mahtoiko olla eines vai itse valmistettu?
En valmista kotona koskaan makaronilaatikkoa, syynä myös se että makaroni on yhtäkuin gluteenia enkä voi siksi sitä syödä.

(Ahmat12)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 12:54

Ei meitinkä 1 sijaa saa, mut isäntä ain sillotällö pyytää ja laitan sekaan pekonia joskus, niin tulee uutta makua, kuin laitan myöskin lihapulliinkin ja porukat ovat tykäneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 16:44

Kyllä se vaan on. Helppoa ja kätevää, riittoisaa. Eri variaatioita veivailen omaksi huvikseni ja muiden kauhuksi.