Sanonta kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mitä on se kaikki?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.01.2009 - 13:19

Ekaksi tuli mieleen tämä koko maapallomme eli jos vaikka joku pienenpieni hyönteinen kuolee sukupuuttoon, niin sillä on vaikutuksensa jonkun toisen olennon elinolosuhteisiin ja sillä taas seuraavan jne. Kaikkeen vaikuttavat osatekijät vyöryvät eteenpäin osatekijäiden osatekijöiden osatekijöistä ja kauempaa. "Kaikki vaikuttaa kaikkeen" tarkoittaa sitä, että kaiken olemassaololla on täällä tarkoituksensa. Jokaisella on joku vaikutus johonkin oli se sitten positiivinen tai negatiivinen.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.01.2009 - 11:37

Sanoppas se ,kaikki aina vain paisuu, niinkuin tää lamakin, mutta loppujen lopuksi mikä on se vaikuttaja,kukaan ei voi sanoa varmasti! Vai voiko?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 12:04

Kaaosteoriaan viitaten osatekijöiden summa on lopputulema.
Eli kaikki on asian osatekijät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 12:05

Sanosin, jotta 'kaikki vaikuttaa kaikeen' on ikään kuin dominoilmiö, yksi kaatuu niin kaikki, kaatuu, jne. Tosin myös vaikuttaa mielestäni positiivisellakin tasolla, yksi hymyilee, kaikki hymyilee, ja niin pois päin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.01.2009 - 13:19

Kaikki on se, mikä kussakin kyseessä olevaan asiaan vaikuttaa. Siis kaikki. Yksinkertaista, eikö niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.01.2009 - 14:25

Ihan mitä tahansa, sanoisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 14:43

kaikki edelliset asiat johon seuraava kakki vaikuttaa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 15:00

Ööö kaikki ihmiset otetaan huomioon,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 15:18

kaikki on ikuisuuksien ja äärettömyyksien summa, niin yksinkertaista se on , mulle kyllä riittää vähän vähäisempikin ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.01.2009 - 15:25

No esimerkiksi perhosen siivenisku käynnistää maanvyörymän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 16:27

Itse ajattelen sen niin, että kaikella tapahtuvalla on tarkoitus, eikä mikään tapahdu sattumalta. Jos seurustelen jonkun ihmisen kautta ja hänen kauttaan löydän uuden hyvän ystävän, silloin kaikki vaikuttaa kaikkeen. Vaikee selittää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 00:55

Kaikki = monta osatekijää. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 12:27

Syyn ja seurauksien laki, sitä se on.