Pidättekö kirpputoreilla käymisestä, ja mitä siellä yleensä katselette?

Itse haen kullanvärisiä enkeleitä sekä barokkivaatetuksessa olevia posliini nukkeja. keräilen niitä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 11.01.2009 - 11:47

Kuten yllä Terhi, myös minä katselen kirpparilla astioita. Vaatelöytöjäkin olen tehnyt. Viime aikoina jäänyt vähiin kirppareilla käynti. Laiskuuttako lie.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.01.2009 - 09:55

Kylla kuljeskelen silloin tällöin. En etsi erityisesti mitään, mutta otan jos löytyy mukavia, siistejä ja halpoja lasten vaatteita lapsenlapsille (kaikki poikia ja pojille on niukemmin kuin tytöille). Mattoja olen ostanut, kankaita ja viimeksi ostelin joululahjoja. Olen kuitenkin aika ranttu, tavaran pitää olla tosi laadukasta ja ei kaupanhinnoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 10:52

Tuleehan sielläkin käytyä, mutta ei sieltä paljoakaan tartu mukaan, joskus löytää jonkin kivan asian,eli esineen ,niin tulee sorruttua!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 10:56

Kyllä käymme.Joskus ihan mielenkkiintoisia löytöjä.Heräteostoksia tai täydentää jotain kokoelmaa.Vaatteet kyllä kaupasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 11:34

Kyllä sitä joskus tulee kirputorilla pyörittyyn, täällä meilläpäin kirpputoreja on öö,, 5. Ja toripäivinä on kirpputoripuoli erikseen.

Kirppiksiltä mie kahtelen lähinnä, josko löytyis jotain kivoja astioita (laseja, mukeja, kattiloita, jne.) Joskus niinstä voipi löytyä ihan hyviä vaatteitakin kun vaan osaa etsiä. - - - Poppanoita on löytynyt kanssa, nyttenkin olkkarin pöydällä on pieni musta liila poppanaliina. - - - Kerran löysin seitsemän lamppuiset jouluvalot joka on tällä hetkellä keittiön pöydällä, se oli 'saa otta korista' löytö.. Se oli 'rikki', mutta kun vaan lampun vaihtoi niin johan toimi taas..

Kirppiksiltä voi löytää mitä vaan jos jaksaa etsiä ja ihan hyviä ja käytännöllisiäkin asioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 12:08

Mukavahan se on katsella ja kuljeskella, vaikka itse en koskaan osta mitään. Minulla on ostamisesta sellainen kummallinen periaate,että en ikinä osta mitään nähtyäni sen sattumalta. Ostan ainoastaan tuotteen jonka etukäteen olen päättänyt ostaa,ja siksi minun ostokäyttäytymiseen ei kirpparit sovi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 13:07

Käyn silloin tällöin kirpputorilla. Farkkuja olen ostanut ( á 2 € ) taannoin, ihan siistit ja käyttökelpoiset, hinta- / laatusuhde kohdallaan.

Arabian Faenza lautasia löytyy tosi harvoin. Hesan kirppiksiltä sisareni on joskus löytänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 13:28

Kirpparilla pöyröminen on välillä mukavaa ajankulua, mutta harvemmin sieltä tulee mitään hankittua. Jos jotain ostan, niin kirjoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.01.2009 - 14:27

TOTTAHAN TOKI! Kaikkea kivaa pientä sisustustavaraa, mutten kyl vaatteita. Viimeks mukaan tarttu koru- ja sormustelineet. Sieltä saa hyvällä omatunnolla ostaa "turhaa".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 14:55

kävin aiemmin kirppiksellä joka viikonloppu mutta nyt ehkä pari kertaa vuodessa. helsingissä käydessäni käyn useammin koska siellä myydään melkein mitä vain! yleensä katson jotain tauluja tai muita koriste-esineitä. viimeksi ostin ihanan pienen koristelautasen johon oli maalattu floridan kartta. vaatteitakin katson joskus mutta harvemmin sieltä löytää sopivia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 16:16

Kirppareilla kävin aiemmin viikottain, nykyään harvemmin. Yleensä lähden etsimään jotain tiettyä, kuten huonekaluja, joita löytyy ihan mukavasti varsinkin Helsingin kirppareilta. Samalla reissulla käyn läpi kirjat, josko jotain mielenkiintoista luettavaa löytyisi... ja monesti löytyykin. Vaatteita en oikein osaa kirppareilla edes katsella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 16:34

kyllä siellä välillä on mukava käydä. lähinnä katselen koruja ja kenkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 16:39

tarpeen mukaan. Huomenna pitää käydä katsomassa onko siellä suksia ja monoja myynnissä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 16:44

Tykkään kierrellä kirpputoreilla. Yleensä en lähde vaatteita etsimään, mutta selaan ne läpi ja olen tehnyt kyllä hyviä löytöjä. Etsin kirppiksiltä mökille vanhaa tavaraa, vanhoja kahvipurkkeja, metallisia, joiden hinta on nykyään pilvissä !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 17:17

kun minut kirppikselle raahataan, katselen yleensä myyjiä ja asiakkaita ja yritän profiloida heitä parhaalla ammattitaidottomuudellani (omaksi huvikseni ja ajan kuluksi)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 18:27

kotimaassa harvemmin, reissuissa tullut melkein tavaksi kuluttaa joutohetkiä kirppiksiä katsellen, jonkun sortin kulttuurikatsaus, aniharvoin mitään ostan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 18:55

Kirpputorillahan on ihan mukava käydä, viime kesänä ostin itselleni pukutakin, aivan uutta vastaava, hinta tosi edullinen.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 20:57

Kirppikset ovat minulle kuin toinen koti..usein tulee käytyä. kaikkea katselen, vaatteita, tarvittavia tavaroita, lahjoiksi kelpaavia tavaroita/esineitä yms yms...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 00:05

Kirpputorilla on kiva käydä. Ostan astioita ja joskus jotain sisustukseen. Etsin jotain persoonallista ja jotain sellaista, jonka voin tuunata edelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 00:52

Pidän kirpputoreista. Hyvä ajanviete. Yleensä katselen jotain tiettyä, ajankohtaista asiaa. Kovin usein ei kylläkään löydy. Kerran löysin samanlaisia nuutajärven laseja kuin itselläni oli ja ostin! Nyt niitä on. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 07:32

Rakastan kirppareita jaulkomaillakin etsin ne nähtävyydet nopsaa...kaikkia katselen ja ostankin Arabian astiat olivat ne 1, mutta nyt on paikat täynnä ,joten lankoja ostelen, kun harrastan käsitöitä, niitä siellä on edullisesti,myös vaatteet sekkaan, nohitaasti siellä mennä ja kaikki tarjonta katsotaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 12:32

Hietalahden kirpputorilla tulee kesäini käytyä muutama kerta. En juurikaan osta sieltä mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 14:47

Joo,viikoittain. Vaatteet jätän välin, lähinnä katselen vanhaa kotimaista Arabiaa, Sarvista ja Fineliä. Myös muu arvotavara huomioidaan. Nykyisin vaan kaikki halpa ja hyvä katoaa pöydistä melko nopeasta, ei suinkaan ihmisten koteihin vaan jälleenmyyjille jotka myyvät eurolla ostamiaan tuotteita jopa kolmellakympillä eteenpäin. Laillistahan tuo on mutta jollain tapaa sairasta.