Minne lähtisitte "seikkailumatkalle"?

Mua kiinnostas kuulla muitten mielipiteitä siitä, että mihin kannattas suunnata tutkiskelemaan. Haluisin koko maailman kiertää, mut perheellisenä mulla ei oo mahollisuutta ku parin viikon matkaan maksimissaan kerrallaan. Kertokaa mikä olis näkemisen arvosta teijän mielestä ja jos on vinkkejä miten selvii halvimmin, niin olisin tosi kiitollinen.

Avainsanat: nähtävyydet seikkailu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.01.2009 - 23:46

Kaikki matkat on seikkailimatkoja jos itse teet sen seikkailuksi.Suomessakin.Ulkomaanmatkoilla kannattaa matkatoimistojen valmispaketteja välttää jos seikkailua haluat sillä selvinnet myös halvimmin.

Lähteet:
Oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.01.2009 - 23:43

Minusta viikonkin patikointi käy seikkailusta. Raja-Joosepista lähtee rajan pintaa polku, josta on useitakin mahdollisuuksia tutustua Suomen luontoon.

Terveisiä sille puolikesylle ketulle, jos tapaat sen Rajajoosepin rajapuomin tuntumassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 23:58

Japp, kyllä Timppa on oikeassa, vältä valmispaketteja.Vievät rahat ja et ole nähny kuin pienen osan paikasta. En ole koskaan mennyt valmiille retkille, vaan itse tehny omat retket ja saanut juuri niin paljon irti kun olen aikaa uhrannu! Mihin haluaisit mennä on sun itsesi ratkaistava, sillä emme tiedä sun toiveita matkalta! Maailma on täynnä hyvin mielenkiintoisia paikkoja ja kaikissa on jotain näkemisen arvoista!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 00:22

Itse asiassa juuri suunnittelen matkaa Australiaan ja selvittelen lentoja ja hotelleja ,aikatauluja .Úskon matkasta muodustuvan hienon seikkailun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 04:07

Minä haaveilen seikkailusta europassa, yksin junalla , eli reilaamisesta. Kokeilla, miten vähällä rahalla ja tavaralla voi tulla toimeen ja silti nauttia ja nähdä paljon. (Toisaalta nautin lomasta jossa kaikki valmista ja helppoa...)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 09:34

New yorkiin seikkailemaana yksin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 09:50

Olemme aina matkoillamme halunneet olla paikallisten ihmisten seurassa, välttelemme muita Suomalaisia. Meillä on ollut hyvä tuuri ja olemme saaneet seikkailuja ja kulkeneet paikoissa jonne tavallinen turisti ei pääse. Pienissä vuoristokylissä, päivällä lämmintä 30 astetta, yöllä 0 astetta, eikä tarkkaa tietoa edes missä ollaan, paikalliset linja-autot ovat kokemus sinällään, majapaikkoja on aina löytynyt. Kirjeenvaihdossa olemme monien ihmisten kanssa vieläkin.

Lisätty: 11.01.2009 - 10:31

Eurooppa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 10:23

Kokeileppa Venäjää, siellä ei kallista ja elämyksiä riittää. Ei tarvise mennä kuin rajan pintaan ja omalla autolla pääsee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 10:36

Aina kun ylittää Venäjän rajan tulee tunne , että on seikkailumatkalla. Muutaman kerran olen käynyt kalassa Kuolanniemimalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.01.2009 - 11:40

Tekisin kotimaassa ison karhunkierroksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 12:12

minä haluaisin brasiliaan ja tärkeintähän on että on oma koti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 13:17

Lonelyplanet antaa vinkkejä:

www.lonelyplanet.com/

rekisteröidy:
www.virtualtourist.com/

sieltä löytyy matkakertomuksiakin ym.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 15:00

johonkin ulkomaille jossa on vanhoja raunioita yms. pääsiäissaarelle olis kiva päästä ihmettelemään moai-patsaita ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 16:40

olen käynyt Intiassa. Ja tykkäsin siitä, suosittelen! ja voisin mennä uudelleenkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 20:47

minulle riittäisi varmaan seikkailua jos kiertelisin suomen maata. menisin sellaisiin paikkoihin joissa en ole ennen käynyt. ja niitähän olisi minulle ihan riittämiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 01:10

Luin varmaan liikaa seikkailukirjoja poikasena, kaikki saaret ja merenkulku kiinostavat edelleen