Koskeeko kuntaliitos teitä?Jos niin miten arvelette sen vaikuttavan palveluihin ja elämäänne?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.01.2009 - 00:47

Koskee ja pahasti! Lappeenrantaan liitettiin Joutseno ja sen seurauksena terveydenhoidon taso aleni välittömästi minulle, joka olen lappeenrantalainen. Tämä johtuu siitä, ettei kaupunki palkkaa lisää työntekijöitä vaan se yksi ja sama hoitaa nyt 10 000 potilasta lisää. Kaupunki siis asetti säännöt, ettei jalkahoitajalle pääse lääkärinmääräyksellä eikä edes sillä, että on todettu pysyvä vaiva (jota ei voi korjata) ellei!!! potilas kuulu riskiryhmään. Riskiryhmiin kuuluvat ovat diabeetikoita ja sydän- ja verisuonitautisia. Koska minulla ei ole kumpaakaan sairautta, sain potkun takalistoon välittömästi. Nyt yritän sinnitellä eteenpäin huonolla ja kalliilla hoidolla, jota saa vain jalkahoitajilta.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.01.2009 - 22:01

No kas silleen että saatiin pala Sipoota, eikä tosiaan hetkauta pätkääkään ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 23:01

Täälläpäin kaksi kuntaa liittyi Joensuuhun, alkuhurma oli valtava mutta nyt ei olekaan asiat hyvin, eivät ihmiset ole tyytyväisiä lainkaan, lähipalveluja on kadonnut 40 km päähän mitkä olivat ennen ihan lähellä. Itse asumme lähellä Joensuuta siinä oli kauhea vääntö saada tämä kunta pitää oli kyllä hyvä asia. Ihmiset eivät vieläkään ymmmärrä mitä kuntaliitokset tuovat tullessaan, perästä päin on turha valittaa. Ihmisten työmatkat siirtyivät paljon kunnista Joensuuhun, olis pitänyt kunnon kansanäänestys kuntaliitoksista pitää, nyt aivan pieni porukka teki päätöksiä jossain kammareissa, nyt niillä liitoskunnilla on vetämässä valtiolle vetoomus että liitokset pitää perua. Minun milestä huono asia ainakin täällä syrjäseudulla jossa muutenkin on pitkät matkat peruspalveluihin.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 23:37

Saatiinhan meistä iso kunta ja palvelut on hajallaan. Juoksemista riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 00:17

koskee. Pelkään, että terveydenhuolto huononee entisestään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 10:41

Muutama vuosi sitten tuli toinen ja kolmisenkymmentävuotta sitten ensimmäinen. Palvelut siirtyvät keskustaan pikkuhiljaa. Seurakunnat yhdistyvät. Kunnan velkataakka ei helpotu. Entisten kuntien, nyt yhden kunnan työntekijä riitelevät työpaikoistaan. Mietitään mikä on nyt paras nimi uudelle kunnalle.(Jokainen tietysti haluais omansa) ja kenen vaakuna kuvaa parhaiten nykyistä jne. jne. on niitä pieniä jos jonkinlaisia asioita jotka mielissä liikkuu.

Mutta hyvä minun on kuitenkin olla ja yksittäistä kuntalaista, jotka vielä omin jaloin liikkuu ei tämä paljon vaivaa Terveyskeskukseen pääsee kauemmaksikin, hyvä että vielä on.

Aika haavat parantaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.01.2009 - 13:25

Kyllä tuo kuntaliitos tapahtui täälläkin, mutta ei vaikuta minun elämääni, koska olin jo valmiiksi siellä vahvemmalla puolella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 19:48

Ei suoranaisesti koske minua,pienempi liittyi suurempaan itse olen siellä mihin liityttiin,uskon siihen,että kymmenen kaunista ja yhdeksän hyvää mitkä liittyjille luvattiin eivät toteudu.Eli en kannata pakkoliitoksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 14:24

Ei kaupungissa, mökillä vaikutti niin että lähin pankkiautomaatti on nyt 23km päässä kun se ennen oli 200m päässä.