Mistä sunnuntaina voi ostaa IV-veroluokan olutta?

Lisätty: 10.01.2009 - 16:48

En viitsinyt kysyessäni mainita että pikku kompa. Veroluokkia ei ole enää.Kiitos vastauksista kuitenkin ja hyvää loppuvuotta!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.01.2009 - 18:35

Monta vinkkiä jo tulikin, eiköhän noilla pärjää janoisempikin ...

Kun Timppa kompakysymyksen laittoi, niin selvennetään sitäkin puolta nyt sitten vähän:

Suomessa veroluokat oluessa poistuivat EU-jäsenyyden myötä.

Oluen verotus perustuu alkoholin määrään oluessa, veroluokkia on kaksi. Laki tuntee vain "oluen", ei oluen eri vahvuusluokkia I, III, IV. Tarkemmat tiedot löydät Alkoholi- ja alkoholijuomaverolaista (14 §).
www.finlex.fi/fi/laki/ajanta...4/19941471

Suomessa panimoteollisuus on säilyttänyt oluissa luokat (I, III, IV) kuvaamaan oluen alkoholipitoisuutta. I olut on useimmiten vahvuudeltaan 2,8 %, III-olut 4,6 %, IVA 5,2 %, IVB 8,0 %. Mitään laissa määrättyjä rajoja ei ole, vaan rajat perustuvat tapaan. Promillemäärissä on pieniä heittoja valmistajasta riippuen.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.01.2009 - 15:56

Virosta ainakin!!!!!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.01.2009 - 16:00

Kapakista tietty, mutta mukaansahan sitä ei saa, niinkuin tiedätkin varmaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 16:06

Ravintolasta sitä saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 17:23

laivalta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 17:25

Vaikka Ruotsinristeilyllä käydessäsi, Englannissa saat ostaa sitä ns. kioskikaupoista,
tietenkin jos nyt hirmu vinku on päästä kaljalle niin ehdottaisin ihan lähibupia, jos oikein hyvä puhuja olet niin voit tiskin alta saada eritysellä asiakassuhteella mukaasi muutaman pullon. Tietysti kaikista paras juttu olisi kun varaisi jo lauantaina semmoseen piilopaikkaan ettei muista niitä kuin sunnuntaina puolenpäivän aikaan, hyvää viikonloppua.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 18:07

Pimeältä viinan myyjältä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 18:19

ravintolasta,tietenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 00:46

jos etiketissä lukee IV A niin se on nelosta sano laki mitä tahansa, eikä sitä tarvitse sunnuntaina etsiskellä kun on lauantaina elelly kohtuuden rajoissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 12:56

Juu kans samaa mielt et rafloist,laivalt, mut ei ruoka eikä huoloasemilt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 19:40

Ravintolasta.