lempi kahvisi? miksi juot kahvia!

miksi sitä yleensä juo kahvia? siksi koska se on hyvää vai siksi koska se on pahaa ja siihen on jäänyt koukkuun? mitkä ovat parhaat kahvilat? minä itse rakastan kahvia yli kaiken. cappuccino on parasta.

Avainsanat: kahvi kahvilat paras kahvi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.01.2009 - 14:16

Brazil-kahvi on mainiota. kahvihetki on rauhaisa pysähdys ja siitä tulee virkeä ja iloinen olo.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.01.2009 - 14:24

Suosin tummia paahtoja, koska ne ovat vatsalle ystävällisempiä ja samalla runsaamman makuisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 14:46

juon ison(n. 2dl) kupillisen aamuisin kahvia, ja se täytyy olla tosi vahvaa että riittää kofeiini seuraavaan aamuun saakka.
joko juhla-mokka tai presidentti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 15:20

meillä kotona juodaan monta pannullista päivässä kahvia..ja aina ollaan ostettu sitä halvinta jota kaupasta saa ja myös pikakahvijauhetta. mut ehdottomasti rakastan Latte kahvia, kun se on oikein tehty. (huolto-asemien automaatit tekevät kuravelliä latesta)

Lisätty: 10.01.2009 - 15:22

Kahviin vaan on jäänyt koukkuun, jos en saa kahvia vuorokauden aikana niin rupeaa päätä särkemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 15:25

Ilman kahvia en voisi päivääni aloittaa, se virkistää ja samalla saa lukea päivän uutislehden, Juhla-Moka on hyvä myös Saludo ja Kulta Katriina, nämä kelpaa hyvin minulle.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 15:44

Juon vähän kahvia, yksi kuppi aamulla, pari kupillista iltapäivän aikana, näin yleensä. Juhla Mokkaa, tummaa Presidenttiä ja cappuzino on se herkuttelukahvi. Pidän myöskin arabialaisesta perinteisestä kahvista jota join Emiraateissa asuessani. Joskus teen jälkiruokakahvia, elikä laitan kahvijauhojen sekaan kaardemummaa ja kanelia pienet ripaukset ja sit valmiiseen juomaan kermavaahtoa päälle. Nam! Kahvi piristää ja auttaa myös pieneen päänsärkyyn. Kauan pannussa seisonut kahvi kauhistuttaa. Niin, retkellä nuotiokahvi nokipannusta on erityisen hyvää.

Lisätty: 10.01.2009 - 15:45

Ps. Hyviä kahviloita on tänä päivänä paljon ympäri Suomea...hinnoissa on kyllä sitten eroja ja ilmaa aika lailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 15:58

Kyllä itse en juo kahvia, mutta kaapissa on vieraita varten Löfbergslilaa!!!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.01.2009 - 16:05

Aamuisin iso mukillinen Juhla Mokkaa, ja siinäpä se. Presidenttiä silloin, jos on tarjouksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 16:05

Kaikki peruskahvit kelpaa: Saludo, Juhla-Mokka jne. Kahvi pitää aina juoda mustana ja ilman sokeria. Latte, capuccino ja vastaavat eivät ole makuuni. Viimeisen tiedon mukaan kahvi on jopa terveellistä kohtuullisesti juotuna. Itse juon joka päivä aamukahvin, päiväkahvin ja iltakahvin. Tarvittaessa pystyn olemaan jonkin aikaa ilmankin, mutta se on tylsää. Kahvintuoksu on vain jotain niin ihanaa ja siitä tulee aina hyvälle mielelle :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 16:51

Aamuisin juon 3 saavillista maidon kanssa, presidenttiä tai juhlamokkaa en pidä tummapaahtoisista kahveista. en enää loppupäivänä juo kahvia, ainoastaan jos kyläilen ja siellä tarjotaan.Aamulla se piristää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 16:56

Juon vain aamuisin kaksi kupillista, tarjouksesta ostettua kahvia, merkillä ei väliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 16:59

Aamuisin keitän 4 kupillista Marcilla-kahvia. Erittäin pehmeää ja vahvaa espanjalaista kahvia. En vain vielä ole löytänyt sitä Suomesta, joten yritän pitkittää nautintoa ja keitän välillä Juhla Mokkaa. Eron kyllä huomaa Marcillan eduksi, etenkin pursotetun kermavaahdon kera.

Lisätty: 10.01.2009 - 17:01

Ja vielä miksi juon kahvia - siksi, että pidän siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 17:25

kaikki käy pannujauhatuksella.. tietty brasilia on sit hyvvee:) kahvi on hyvää ja piristävää, siksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 18:47

juon suodatin kahvia parimukia päivässä,juhlamokka,presitentin sekoitus.Olen välillä kokeillut Tee,tä,sekä yrttitee,tä,mutta kahvi on silti hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 20:38

juon cappucinoa. maku sopii minulle. kiva kotosalla lämmittää kuuma vesi, lisätä jauhe ja sokeria ja eikun nauttimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 22:46

Ennen kahvia tuli juotua runsaastikin, nykyään vaaka on kääntynyt enemmän teen puolelle.
Kahvisuosikit kuitenkin ovat edelleen Espresso, Latte sekä Capuccino.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 22:51

Juhla mokkaa pannujauhatuksella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 00:03

Juon kahvia vanhasta tottumuksesta ison mukillisen aamuisin. Pidän eniten Reilun kaupan kahvista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 00:37

Presidentti, tumma paahto on ehdoton ykkönen, mutta muutkin menettelee.
Juon kahvia koska se on hyvää ja joskus juon vain siksi, että saisin hieman ajatusaikaa. :P
Vähän kuin Harri Holkeri, joka vastasi mtv3:n toimittajalle: "Minä juon nyt kahvia!" :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 00:53

Minäkin olen ollut jo pari vuotta koukussa tummaan pressaan, aamulla keitän termarin täytee (1 l ) , usein vielä illalla lisää .. kun maha kestää eikä polla sekoa, niin miksipä ei ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 13:08

Aamiaislela juon kupillisen kahvia, merkki on Juhlamokka tai Presidentti.
Kahvilassa käydessäni juon yleensä capuccinoa. Akateemisen Cafe Aallossa saa hyvää capuccinoa, omistaja on italialainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 13:11

Juon aamulla ja iltapäivällä kavia kupilisen, yleensä suodattea katriinaa ja maitoa joukkoon ,mustana noup.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 15:35

Melkein kaikki kahvi on oikein laitettuna hyvää.Juon kahvia koska olen koukussa.