LOMAN TARKOITUS ? Onko loman takoitus päästä irti arjesta? Nähdä uutta ja nauttia siitä. Vai onko sinulla muita arvoja.

Lisätty: 10.01.2009 - 12:33

Toisaalta loman vietto voi olla raskastakin. Sanotaan niinkin , väsyneenä on onnellinen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.01.2009 - 12:46

Mun mielestä lomalla on tarkoitus toteuttaa niitä asioita, joista itse nauttii ja joita ei ehdi tekemään silloin kun käy kokopäiväisesti töissä. Jos arjella tarkoitetaan töitä, niin kyllä, lomalla kuuluu unohtaa työasiat. Lomalla ei silti ole mikään pakko tehdä mitään, voi vain olla jos siltä tuntuu. Mun mielestä lomaa ei kuulu suorittaa millään "yleisen mielipiteen mukaan lomaan kuuluvilla asioilla", vaan nimenomaan on kuunneltava itseään, että mitä itse oikeasti haluaa. Silloin loman vietto varmaan onkin raskasta, jos elämässä ei ole muuta sisältöä kuin työ.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.01.2009 - 12:48

Etkähän jo vastannut itse kysymykseen! Sekä sitten erilaisia kriteeriöitä voi lisätä vaikka kuinka paljon! Mitkä on harrastukset tai kulttuurin nälkäiset etsivät omia asioitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 13:25

Minä yrittäjänä olen 24h/vrk töissä, ja matkoilla on kiva ladata itseä. Pistän puhelimen turvakaappiin ja katson kerran päivässä tärkeimmät viestit ja puhelut ja sähköpostit.
Upeaa vain katsella ja maata rannalla ja altalla ja välillä kävellä ilman päämäärää. Sitten illalla vain suihku ja pukeutuminen ja eikun ruokaikailemaan ja tietysti aina eri ravintolaan jotta näkee eri paikkoja.
Ja huomenna sama alusta. Se on lomaa.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 13:46

lomalla pitää rentoutua ja nollata tilanne työasioista ja muista arkisista askareista, nauttia ilmasta missä sitten kukin lomansa viettääkin. viettää hemmoteltua ja ansaittua laatuaikaa perheen/puolison kanssa ja miksei yksinkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 13:51

minulla loman tarkoitus on olla mahdollisimman paljon yhdessä tärkeiden ihmisten kanssa, kun ei niitä arkena niin paljon ehdi näkeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 13:53

tehdä omia juttuja ettei työt sotke

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 14:03

Aivojenkin pitää levätä ja se ei joka työpaikassa onnistu. Ihmisen pitää päästä irti arjesta sillointällöin, jottei hermot mene ihan riekaleiksi. Ei me robotteja olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 14:15

Minulle loma merkitsee itselle ansaittua aikaa, jopa hieman luksusta. Ehdottomasti johonkin lämpöiseen hyvässä seurassa, mielellään pakettimatka, jolloin kaikki on helppoa ja järjestettyä.. Jotkut inhoavat sitä, minulle se on lomaa. Mielellään uusi kohde, mutta en lähde matkaan sillä mielellä, että nyt tutustun kyseiseen maahan perinpohjaisesti ja koluan joka ikisen näkemisen arvoisen asian. Ei aikataulua, mennään kun siltä tuntuu.. en tiedä menikö ihan aiheen viereen.. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 14:26

Haluan nähdä ja kokea asioita jotka kiinnostavat.Kyllä se kohdallani on totuus että lomalta pallanneena olen aika väsynyt:Tosin jos sitä viettelen mökillä niin sietllä töiden ohessa voi hyvin rentoutua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 15:18

Minun lomani tarkoitus on päästä tuulettamaan päätä ja kroppaa. Isäntä kuntoutukseen ja koira kenneliin.

Maaliskuussa on suunnitelma lähteä omatoimireissulle Grönlantiin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 16:02

Itse haluan juuri irtautua arjesta ja unohtaa kaikki duuni-jutut yms. Kaupunkimatkoilla nautin nähtävyyksistä ja rantalomalla, no makaan ja makaan ja makaan. Parasta on kun voi ihan huoletta unohtaa kaikki murheet ja jättää stressin vaikka ne odottais kuinka kotona! Sitäpaitsi olen huomannut sen tosiasian että matkailu todellakin avartaa :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 20:41

loman tarkoitus on nähdä ja kokea toisenlaisen kulttuurin tuomia asioita ja ihmisiä. se on uteliaisuutta ja seikkailunhaluisuutta. loma tuo pientä jännitystä elämään ja vaihtelua arkiseen aherrukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 21:30

Jotkut suunnittelevat koko vuoden lomaansa, toiset sitten rästiin jääneitä töitä kotonaan, kai se on miten kukin ajattelee. Itse haluan kesäisin esim. vuokrata kesämökin 2 -viikoksi. Omaa mökkiä en halua, siellä ei saa kuitenkaan olla rauhassa. Tämmöinen mielipide mulla. Haluan olla hiljaisuudessa lomallani, en missään hälinässä.

Lähteet:
Oma lomani

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 21:37

se on sellaista katkaisuhoitoa:) ja yhdessä oloa perheen ja ystävien kanssa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 22:56

Nauttia ja rentoutua. Nähdä ja kokea, niin kuin itsekin sanoit. Seikkailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 23:08

Mulla on tällähetkellä sellainen fiilis, että matkalle olis päästävä ja nopeesti. Miks mä haluun matkalle? No siks, et jaksais taas arkee paremmin. Seuraava matka on ilman lapsia ja jotain tosi erilaista. Ei pakettimatkaa. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 13:16

yrittäjänä se on ensin irtautumista työ elämästä vapaale ja n auttimista, ilman et tartteis tehdä itse välttämättä mitään. nauttia hyvista ruuasta ja uusista kokemuksista. katsella nähtävyyksiä ja solmia uusia kaveruus suhteita. ennenkaikkea rentoutumista ja mukavaa oloa ilman kiirettä ja vastuuta mihinkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 00:33

Lomalla täytyy saada virkistyä, levätä ja nauttia olostaan. Se onnistuu parhaiten kun lähtee pois kotoa johonkin missä arkipäivän velvollisuuksia ei ole ja osaa rentoutua. Lomaa ei kannata suorittaa, mutta jotain aktiviteetteja voi siihenkin liittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 00:57

loma on katkon paikka ja aikaa uudelleen latautumiselle, tilanteestasi sitten riippuu mitä se käytännössä tarkoittaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 00:35

minun lomani on, että lähdetään matkailuautolla Turusta-- Ruotsiin, siinä pitääkin ola klo .mukana,että ehtii lauttaan, mutta kun Ruotsiin pääsemme, ei kellolla eikä ajalla väliä, mennään vain minne auton nokka milloinkin osoittaa, ilman kiirettä ja aikatauluja..SE ON LOMAA!(.tämä reissu , nyt tulevan kesän,) Siis viettää loman niin tai näin ,,muistaa sen loman .,kun on synkkä ja harmaa sää..!