Miltäs tuntuu mahdollinen välillisten verojen korottaminen; esim. energiaveron?

Katainen jälleen kunnostautuu kertomalla, että tuloveroalennusten tasapainottamiseksi valtio voi joutua korottamaan välillisiä veroja. Yksi mahdollinen korotuskohde on energiavero.
Se siitä ilosta!

Avainsanat: vero korotus välillinen vero

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.01.2009 - 10:40

Veronkevennyksiä luvataan ja välillisiä veroja korotetaan, Katainen ei oikein ymmärrä että kansakin osaa ynnätä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.01.2009 - 07:54

Kyllä sen arvasikin,hölmöläisten hommaa niinkuin se peiton pidentäminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.01.2009 - 08:03

Energianhinta on noussut humasti. Valtiovalta on taas korotomassa maksuja. Valtion kassaan on saatava rahaa jostakin ja kansalaiset maksavat .Sähkönhinta on noussut paljon muutaman vuoden aikana. Tuntuu siltä ,että otetaan sieltä mistä on helpoin ottaa veroja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 08:32

Ei ainakaan hyvältä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.01.2009 - 09:53

Pahalta tuntuu kaikki korotukset köyhän kukkarossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 10:51

eli mitä isompi osa tuloistas kuluu jokapäiväiväiseen elämään, sitä isompi vero % sulla todellisuudessa on !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 12:53

Se on niin ,että yhdellä kädellä annetaan ja toisella otetaan tuplasti takaisin! Näinhän on se kaiken aikaa ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 14:30

Isotuloisimmat saavat isommat verohelpotukset, energiavero on taas sama kaikille, eli rikkat jälleen rikastuvat ja köyhien taakka senkun kasvaa. Tämä on sitä kokoomuspolitiikkaa. Tällä toimenpiteellä pienituloisen(poloisen) asema ei muutu tai huononee, isotuloisen vain paranee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 14:42

Harmi että ei ikinä tunnu löytyvän muita lääkkeitä kuin jonkin veron korotus.Luvataan ennen vaaleja paljon hyvää ja puhutaan kauniita korulauseita.Puhutaan visiosta joka ei ole tulevaisuutta vaan harhanäky.

Lähteet:
Visio, sivistyssanakirja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 19:06

Taitaa olla Suomessa että on nuo samat vakiojutut mitkä on helppo korottaa. Ei kukaan mitään mahda.