Pieneläinten kipulääkitys tarpeellista?

Vien toisen kaneista leikkaukseen ensi keskiviikkona. Siskoni kauhisteli miten eläinten kipulääkkeiden annostukset ovat liian pienet (koirilla) ja kyselenkin, että tarvitseeko kani kipulääkettä?

Avainsanat: lemmikki kani leikkaus lääke kipu kipulääke

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.01.2009 - 05:52

Kipulääkitys on tärkeää toipumiselle leikkauksen jälkeen.
-antaa mahdollisuuden levätä operaation jälkeen
-vähentää stressiä

-ainakin koirilla, mutta uskoisin että pätee myös pikkuiseen kaniin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.01.2009 - 07:55

Pieneläimillä pitäisi myös olla kivutonta se elämä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.01.2009 - 09:41

En ole asiantuntija, mutta mielestäni kanit tarvitsee kipulääkettä siinä missä muutkin pieneläimet. Ei hyvä, jos kani kärsii kipuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 10:49

Kyllä olen sitä mieltä, että kylä pienet ja isotkin eläimet tulee hoitaa asianmukaisesti ja jos kipulääke on tarpeellinen on eläimen sitä saatava. Eläimetkin ovat tuntevia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 13:01

Kaikille tulee kipupiikki!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 14:37

Kyllä se vaan eläinkin reagoi, jos siihen koskee, eli kipupiikki auttaaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 14:59

Miksi eläimen pitäisi kärsiä kipua jos lääkitystä saa ihminenkin.Minusta kipulääkitys valvotusti annosteltuna on OK.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 10:36

Ilman muuta kipulääkitystä ja riittävästi. Mekin saatiin koirallemme tramal-tippoja.Itse ei tarvinnut sitä ehdottaa. Koiralla oli levinnyt lymfooma ja viime perjantaina pääsi sitten koirien taivaaseen. Näin oli parempi, ei enää tarvitse kärsiä kivuista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 00:20

tottahan toki muuten menee hoidot rääkkäyksen puolelle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 23:54

no ei se ainakaan pahasta voi olla ja tuskin kovin tyyristäkään