Miksi miesten ja naisten parturihinnoissa on eroa?

Minkä takia miesten hiustenleikkaus on paljon halvempi kuin naisten hiustenleikkaus? En tarkoita värjäyksiä yms. lisätoimenpiteitä? Usein miesten hiukset on jopa pitemmät kuin naisten ja kuitenki miehet saavat palvelun halvemmalla.. Koskaan en ole saanut parturilta tähän tyhjentävää vastausta.

Keskustelua aiheesta käyty myös tuolla:
www.kysyvastaa.com/questions.php?id=97

Avainsanat: parturi hiusten leikkaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.01.2009 - 05:57

Tuolla vanha juttu:
kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1208

....mutta vaikka tasa-arvovaltuutettu uhosi v. 2005 , ei näköjään ole asia korjaantunut.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.01.2009 - 01:04

no mun osaltani tämä juttu on aika selvä, enin aika menee niiden karvojen etsimiseen, mut kuitenki kaikki kuus löytyy melko nopeasti ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 02:10

Totta puhut! Sitä ei varmaan kukaan osaa sanoa. Arvelen, että se johtuu siitä, että miehet ei kävisi parturissa ollenkaan, jos se olisi kallista. Mistä tullaan siihen johtopäätökseen, että naisilta voi kyniä mielin määrin... ainakin kukkarosta. :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 08:36

En ole pohtinut kun en olekäynyt parturissa 30 vuoteen muutama karva päässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.01.2009 - 09:38

Kun kysyin asiaa kampaajalta, hän sanoi, että naisten hiuksissa on enemmän töitä. Niihin kun tulee enemmän muotoleikkauksia kuin miehille. Hinta kuulemma molemmille sama, jos ei muotoleikkauksia tehdä. Kuulosti hiukan oudolle, koska kyllähän miestenkin hiuksiin jonkinlainen muotoleikkaus tehdään. Joten hinnan pitäisi olla sama tällä periaatteella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 10:15

Uskoisin sen johtuvan pelkästään siitä,että naiset maksavat helpommin pyydetyn summan. Eihän miehet suostuisi todellakaan maksamaan parturista sellaista naisten summaa. Toisaalta miehet ovat selvästi hiljempaa penkissä,joten parturointi ei rasita niinpaljon parturia kun ei tarvitse puhua ja ajatella töitä tehdessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 10:51

Kävin tässä äskettäin leikkauttamassa hiukseni, ei pesty eikä laitettu mitään tököttejä ja maksoi saman verran kuin vieressä istuvalla miehellä, että minulla ainakin on tasapuolinen parturi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 14:42

Ei johdu sukupuolesta, vaan työn vaivalloisuudesta. Naisten hiukset ovat yleensä pidempitöisempiä, kuin miesten hiukset leikata. Vai oletko nähnyt jo hinnoissa miehet ja naiset eriteltynä?
Ehkä parturit myös hyödyntävät naisten turhamaisuutta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 19:16

Varmaan johtuu siitä kun on helpompi leikata. Mulla ainakin on vakioparturi joka leikkaa tukkani kun tuntee hyvin, ei sille tarvitse sanoa miten leikataan istuu vaan penkkiin ja lukee lehtiä ja juttelee leikkaajan kanssa..

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 12:41

Myös eri liikkeiden hinnoissa on eroa. Vaihdoin juuri kampaajaa, sain enemmän palveluita, parempi työ ja hintakin oli alhaisempi. Nykyinen on kaiken lisäksi 2 min. matkan päässä kotoani ja 10 min. matkan päässä työpaikaltani.

Lisätty: 12.01.2009 - 12:42

Hiukseni ovat luonnonkiharat ja kaikki eivät edes tyydyttävästi osaa niitä leikata. uusi kampaajani totesi että onpa tosi voimakkaasti kihartuvat kutrit.

  Ilmoita asiaton vastaus
jem
Vastattu: 12.01.2009 - 20:25

Kuten jo sanottu, miesten hiuksissa yleensäottaen menee vähemmän aikaa..tottakai riippuu tuuheudesta, mallista ja kaikesta. Ja usein leikkauksen hintaan kuuluu myös föönaus ja pesu..miehillä lyhyehköt-vähemmän aineita, aikaa ..naisilla usein harjan kanssa föönataan. Paikkakunnissa eroja. Mutta lohdutukseksi niille jotka kokevat tämän ongelmaksi, näin se on tuolla isossakin maailmassa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 00:26

työn määrä on varmasti yksi selittäjä, malleja ja mahdollisuuksiakin oli ainakin takavuosina naisilla moninkertainen määrä verrattuna siihen 'tosta poikki' miesten malliin, ja sitten kolmantena tekijänä lienee sama ilmiö joka aiheuttaa sen että naisten kengätkin ovat keskimäärin reilusti kalliinpia kuin miesten