Jos ja kun oikeudessa syytetään rikollista niin onko asiallista suojautua huppuun tai sanomalehden taakse?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.01.2009 - 18:53

Kyllä kai se vissiin on jonkinlainen häpeän tai syyllisyyden kumma juttu, on ollut historiassa sellaisiakin tapauksia joissa ei kasvoja ole näytetty ikinä, silloin ei ainakaan tiennyt vaikka olisi ollut joku toinen ihminen. Olen itsekin miettinyt tuota asiaa monta kertaa. Johtusko nykyisin kun on paljon lehdistöä kameroineen mukana. Joku itsevarjelu voisi olla myös kysymyksessä. Jälkeenpäin kuitenkin henkilön nimi julkaistaan ja kasvot.

Lähteet:
Oma katsomus

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.01.2009 - 18:48

Jos laki sen sallii, niin miksei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 18:49

syytetty ei ole tuomittu, miksei olisi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 18:53

Minä pistäisin paperipussin päähäni. Hävettäisi niin.

Rikoksen tekijöillä on ehkä syy toinen. He eivät halua tulla tunnistetuiksi sanomalehtikuvissa koston tai jonkin muun syyn takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 18:57

En tiedä syytä pään peittämiseen hupulla tai vastaavalla, ehkäpä syynä häpeä tai pelko.
Toisaalta ihmetyttää kyseinen peittäminen, oltiinhan tekohetkellä paljon rohkeampia ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.01.2009 - 18:59

Joo, kyllä se näin on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 19:03

Kyllä minäkin piiloutuisin, häpeästä ja varmaankin myös koston pelosta tai leimasta. ehkä, epäilen ainakin näin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 23:26

Kyllä se varmaan sen verran kova paikka on, että pelkää ja ehkä sen takia kätkee kasvonsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 08:55

Mikäli laki sen sallii, niin on. Huppu on lähinnä tiedotusvälineitä varten, eivät halua näyttää naamaansa koko maailmalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 09:56

Mun mielestäni se on raukkamaista.Olen sen ajan kasvatti,että aina olet missä tahansa pitää pystyä seisomaan tekojensa takana.Oli tehnyt mitä tahansa.Tuo on viimmesin typeryys mitä sallitaan.Tuommonen kun sallitaan ,niin ne tekee kohta taas kolttosia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 12:29

Kyllä kai. Tosin kyllä itse olen samaa mieltä, että pitäisi pystyä seisomaan tekojensa takana ja näyttää naamansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 16:24

Hyvä jos osaavat edes hävetä tekosiaan, tässä asiassa yhdyn myös lennun aatoksiin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 21:33

Meillä on vapaa maa päänsä saa peittää. Tuntuu varmaan turvalliselta olla piilossa. Se suotakoon heille.