onko majorka kanarialla oleva saari

Avainsanat: mallorca espanja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.01.2009 - 17:57

Baleaarit (kat. Illes Balears, esp. Islas Baleares) on neljän suurehkon saaren muodostama Espanjan autonominen saariryhmä Välimerellä. Pääkaupunki on Palma de Mallorca.

Viralliset kielet ovat katalaani sekä espanja. Asukusluku on 916 968 (2003).

Saariin kuuluvat Mallorca, Menorca, Ibiza (katalaaniksi Eivissa) sekä Formentera.

Majorka=Mallorca

Lähteet:
www.wikipedia.fi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.01.2009 - 17:54

Jos tarkoitat mahorkka, niin se on venäläisten savukkeiden raakaaine.

Lisätty: 08.01.2009 - 17:59

www.virtuaalimatka.com/euroo...riansaaret
Täältä voit tutustua kanarian saariin ja lomakohteisiin siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.01.2009 - 17:55

Eipä ole. Mallorca on Välimeren saari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 17:57

Mallorca kuuluu baleaareihin, välimeressä, espanjan itärannikon puolella.
Kanariansaaret taas sijaitsevat Afrikassa, Marokon ja Länsisaharan länsipuolella atlantin valtameressä.

Lähteet:
Suuri maailmankartasto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 18:23

eipä oo, ei oo kaikki epsanjalaisetkaan ruskeasilmäisiä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 18:59

Mallorca Välimeressä on ollut suosittu lomakohde. Näin tv-ohjelman englantilaisista nuorista, jotka bilettivät siellä rajusti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 19:02

Kyllä on pikkuisen välimatkaa ja Mallorga on välimerellä ja Kanariansaaret on atlantilla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 20:52

Ei ole, enkä valitettavasti osaa sanoa mikä se mahtaa olla. Valitan! Olisin halunnut autaa, mutta eiköhän noista aikaisemmista viestestä ole jonkinverran apua :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 14:09

Ei, Mallorca ( majorka) on saari joka kuuluu Baleaarien saari ryhmään menorkan ja ibizan ja formenteran ohella ohella. Mallorcaa on väitetty välimeren kauneimmaksi saareksi.olen itse käynyt ja kyllä se hieno paikki on!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 23:21

Eiks mallorca on aika "turistirysä"? En oo käyny, mut oon kuullu.