Mistäköhän johtuu, kun laitan valkoisen käsipyyhkeen wc.een, niin vähän ajan päästä ,se on musta?Kädethän ovat pestyt. kuivattaes?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 08.01.2009 - 17:26

Tuota samaa olen minäkin ihmetellyt useaan otteeseen. Vaikka asun yksin, ja pesen kädet kunnolla, niin se pyyhe ei pysy puhtaana. Mulla taitaa olla niin pimeitä ajatuksia, että siirtyvät käsien kautta pyyhkeeseen.

Kysyjän kommentti

juups nämä pimeet ajatukset tarttuu pyyhittäes...nyt tajusin likaiset pyyhkeet heh...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.01.2009 - 17:19

kädet puhdistuu kuivates

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 17:21

Suosittelen laittamaan tummansinisen tai sitten jo valmiiksi mustan, niin onpahan siistin näköinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 17:23

Vaan eivätpä olekaan, katoppa vaan pyyhettäsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 17:36

meillä syyllinen on ollut selvillä jo vuosikausia, se on iskä (vaikkei olisi edes käynyt viikkoon kotona) ja on edelleen vaikka enimmäkseen yksin asustaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 18:11

Onkohan sillä pyyhitty pelkkiä käsiä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.01.2009 - 18:20

Märkä pyyhe kerää ilmasta epäpuhtauksia. Kuivatessa tulee hangatuksi pyyhkeeseen myös kuollutta ihosolukkoa, joka ei irtoa vain pesuaineella, siis tulee tehdyksi ihon kuorinta. Kokeilepa kuivaamista vain painelemalla, vieläkö likaantuu samoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 18:43

Yritäppä pyyhkiä siihen vain kuivia käsiä, miten sitten käykään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 18:45

Tässä on sama ilmiö kuin lankomiehellä, joka sanoi, että miksei miesten alushousuja tehdä valmiiksi kaksivärisiksi... etupuoli keltaiseksi ja takaosa ruskeaksi. :)

Käsipyyhkeeseen kertyy myös ihon eritteitä ja ihosolukkoa pesunkin jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 19:26

Jahas, jos ei ole saippuaa pestessä, niin ilman muuta loput liat pyyhitään pyyhkeeseen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 19:51

Käsien pesussa kaikista kriittisin vaihe on juuri kuivaus. Jollei sitä tee kunnolla, siirtyy likaa, bakteereja ja epäpuhtauksia niistä paljon helpommin kuin kuivista (jopa likasista) käsistä. Kotioloissa se ei tietysti ole suositeltavaa, mutta julkisilla paikoilla kannattaa kädet kuivata paperilla tai näin luonnonsäästöaikoina sillä puhalluskuivaajalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 23:06

Kyllä ne kädet pitää huuhdellakin pesun jälkeen tai tosiaan on pyyhe musta. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 09:59

Niin ne kädet tuli vain kasteltua,ja liat pyyhitty pyyhkeeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 16:30

Tuttu ja tunnetu ilmiö myös täällä, oli sitten valkonen tai muun värinen käsipyyhe, niin jo kohta mustana möllöttää, samoin käy miehen tyynyliinan, vaikka pesee esim. hiukset useammin kuin mä..., jot oiskohan pesutyyleillä osuutta asiaan, tiiä sitten niin.. ei ole mulle viel selvinnyt, eikä kukaan tunnustanu, heh..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 19:27

meillä on ollut jo jonkin aikaa miehellä tumma käsipyyhe ja itselläni vaalea..eipä ne kerkeä tummumaan kun melkein joka toinen päivä pistän pesukoneeseen..ja kädet pestään hyvin saippuan kanssa ja mielellään käsienpesun tulisi kestää ainakin 20 sekuntia..sanovat..