Oletko allerginen jollekkin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.01.2009 - 16:27

nikkelille. ja sitten silmiä kirvelee aina en tiedä johtuisko lemmikeistä

Kysyjän kommentti

Valitsin tämän parhaaksi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 08.01.2009 - 15:47

Olen niin monelle allerginen, että menis aikaa jos kaiken listaisin tähän. Siispä vain pahimmat mainitakseni; kissa, villa, paperipöly. Mutta silti mulla kissa on, koska tykkään kissoista. Kärsin ja tykkään. Tuota kategoriaa en ymmärrä tämän kysymyksen yhteydessä, tai sitten en ymmärrä kysymystä. Jompsin kumpsin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 15:49

silleen onnellinen oon etten ole,
yliherkkyyttä väärin perustein esitettyihin väitteisiin kyllä ilmenee, mutta se onkin sitten jo toinen juttu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 15:54

Sen verran nikkelille, ettei korvissa tai kaulassa voi käyttää rihkamaa. Onnellinen, ettei oo mitään ruoka-aineallergioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 15:56

Allergiatestissä olen käynyt ja olen allerginen eläinten hilseelle.Kissa testin mukaan pahin, mutta pärjään sen kanssa jostain syystä aivan hyvin.Joka ilta tulee syliin.Keväällä alkaa siitepölyt vaivata, mutta Kestine lääke autaa. Villavaatteita en myöskään voi käyttää.Kutinaa.

Lähteet:
Allergiatesti ja omat kokemukseni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 15:56

Onneksi en ole allerginen muille kuin penisilliinille ja sillekin löytyy vaihtoehto, jos on tarvis lääkettä saada. Mitä nyt muuten kylmälle ja pimeälle tunnun olevan todella allerginen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 16:01

Olen työnteolle allerginen. Aiheuttaa mitä moninaisia ongelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 16:05

Aamuisin on nenä tukkoinen pölystä. Olen nähtävästi allerginen imurille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 17:48

jotkut hajuvedet aiheuttaa kyyneleitä, varmaankin allergiaa ( ja pitää kaidalla polulla)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 18:14

Nikkeli

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 18:54

Tuoksut, jauhonpölyt, villa ja kaikki mikä on epämieluisaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 19:01

Niin tuo imurin pöly saa minut aina säkyilemään, toinen on jouluglögi joku niistä en muista nimeä, se teki minuun muutama vuosi sitten äkillisen ihon punoituksen ja kutinan joka kesti kaksi vuorokautta, sen jälkeen en ole glögiä juonut missään muodossa eikä ole ollut oireita.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 19:15

Kyllä on todella hyvä olla, kun ei ole allergiaa, ei käy yhtään kateeksi niitä joilla on!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 23:00

Olen allerginen nikkelille, penisilliinille ja näköjään myös joillein kitkerille hajuvesille. Jossain vaiheessa nuorempana olin allerginen idiooteille, mutta olen saanut niin paljon siedätystä, ettei tunnu enää missään. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 08:49

En ole varsinaisesti allerginen millekään, on tuoreita tutkimuskia. Mutta yliherkkyyttä on ja sehän on eri asia. Moni todella käyttää yliherkkyyksitä sanaa allergia vaikka se on väärin.
Tuoksuyliherkkkyys minulla on muunmuassa, samoin reagoin keväällä siitepölyyn ja myös muuhun pölyyn.
Allergia on silloin jos testit niin osoittavat.
No... tyhmille ihmisille olen "allerginen", se asia ei muutu ikinä miksikään! Ja niitä riittää Suomessakin pilvin pimein, en kestä heitä, mutta täytyy yrittää välttää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 12:34

En ole allerginen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 16:37

Mulla joskus todettu allergiaa useillekin eri asioille, mut eipä ole haitannu sen ihmeemmin, eikä allergiapillereitäkään tarvii kun 2-3 kertaa vuodes, samoin kissalle allerginen, mut ehkä sitten siedättynyt sille, kun kissa on ollut koko elämäin matkas...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 19:58

kesäisin se siitepöly..lääkkeet auttaa. kiiwi-hedelmällekkin (kutiavaa ihottumaa, kurkkua kutittaa), ei testejä tehty

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 14:12

kissoille, siitepölylle ja kiivi-hedelmälle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.01.2009 - 10:34

Allergia kuuluu kyllä terveys-osioon, ei politiikkaan vai mitä?

(Ahmat12)