Miten hanaoluen hygieniasta huolehditaan?

Eli miten eri ravintoloissa huolehditaan hanaoluen hygieniasta? miten laitteita huolletaan ja puhdistetaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.01.2009 - 15:56

terveysviranomaiset ovat asettaneet sekä päivä että viikko tasolla putsausohjeita sekä hanoille että siirtolinjoille, niiden noudattamisen valvonta perustuu pistokokeisiin

Suomessa asia lienee kohtalaisesti hallinnassa, viileä ilmasto ja lainkuuliainen kansa, mutta näin ei ole joka puolella EU:ta

Omat katkerat kokemukset lämpöisestä Espanjasta, aamuoluset hanasta maksoivat parin päivän reippaan ripulin, asia tutkittiin ja selvisi että syy oli hanassa josta löytyi enemmän elämää kuin keskikokoisesta hämäläiskylästä .... (niillä leveyksillä mieluummin pullosta suosittelee nimimerkki : kokemusta on)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 08.01.2009 - 15:57

Muuta ei irronnut googlesta kuin se, että päivittäin hana ja tippa-astia puhdistetaan. Mutta katsoin vain Hartwallin sivuilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 16:03

Ja minä kun luulin, että se olut putsaa itsessään vehkeet putipuhtaaksi pöpöistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 16:54

Suosittelelisin kaatamaan kaikki maahan ja juomaan raikasta vettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 17:49

todella vaihtelevalla tavalla, suosittelisin hanaoluen juontia vasta myöhemmin illalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 18:15

Hanaolut on yhtä puhdasta kuin pullo olut:

Lähteet:
Olen tutustunut laitteistoihin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 22:59

Juo pullosta, joit sitten vettä, limua tai olutta. Varmuus on parasta. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 17:58

Ravintoloita joissa on panimon hanat käydään puhdistamassa letkut ym. säännöllisin väliajoin.