mitä mieltä säteileekö tietokone näyttö,pitäisikö lapsia rajoittaa esim,napsun käytöstä,vitsi vitsi

kännykkä huolia tietokone huolia ja aina huolia lapsista koko elämän.Ikäni puolesta istun jo säteily vuorella.

Avainsanat: säteily luulosäteily tosisäteily.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.01.2009 - 22:43

Lapsi tai aikuinen, näyttö säteilee ihan yhtä paljon riippumatta siitä kuka sen edessä istuu.
Kuten jo aiemmin jossain sanoin, kannettavasta saa säteilyä huomattavasti enemmän kuin pöytäkoneesta.

Tiesittekö muuten, että kone kuluttaa virtaa sitä enemmän mitä tehokkaampi se on? :)

Kysyjän kommentti

hyvä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.01.2009 - 10:39

kyllä niitä rajoja pitää laittaa, mutta oikein ja kestävin perustein, säteilyriskit tuskin niitä on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 10:47

Tietokoneen käyttöä kannattaa rajoittaa vaikka se ei säteilisikään. Liiallinen koneen käyttö on lapsilla pois leikeistä ja ulkona olosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 11:12

Kyllä lasten tietokoneen käyttöä tulisi rajoittaa - en niin tiedä säteilystä mutta valvomaton käyttö voi johtaa lapsen vääriin paikkoihin ja tekoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 11:46

olen samaa mieltä, että rajata pitää ,niin kännyt ,kuin titsikatkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.01.2009 - 12:10

Lapsilla pitää olla rajat monen asian suhteen. Niin myös näihin kyseessä oleviin. Mutta ei lapsia pois Napsusta. He ovat iloinen väriläikkä silloin kun täällä ovat. Ihanine kysymyksineen ja vastauksineen. Mutta eihän kuminaama halunnutkaan heitä pois. Kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 13:31

Höpsis

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 14:35

Eiköhän siinä pää sekoa ennemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 19:44

Lisäähän se lapsen turvallisuuden tunnetta kun aikuiset asettavat rajoja hyvin perustellen ja valvoen, että sovittuja sääntöjä noudatetaan.

Ei kai siinä säteilypelko suurinta ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 18:14

Kyllä lapsia tulisi estää liikaa konetta käyttämästä. Näin vanhemmin ei pieni säteily vaarallista.