Onko kännykässä jotain säteilyä,josta meille ei kerrota? Voiko virannomainen antaa suosituksen ilman näyttöä?

Uskotko todellakin jonkun virannomaisen ottavan noinsuuren riskin,että antaa käyttösuosituskiellon ilman mitään tutkimuspohjaa?

Avainsanat: kännykät säteilee

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.01.2009 - 20:51

www.youtube.com/watch?v=HpDUM9WFkXo
jossakin tuohon on varmaan loppuosakin...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.01.2009 - 20:40

Paljon asioita ilman näyttöä.Kuten kännykän käyttöa lapsilla niin tulokset saadaan ehkä useamman ikäpolven myötä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 20:49

minä uskon että samanlainen säteily on myös tietokoneissa sekä voimalinjojen läheisyydessä asuvilla henkilöillä. todisteet eri tutkimuksissa kännykän käytöstä ovat ristiriitaisia samoin edellämainitut asiat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 22:04

Kännykän säteilyn seuranta on kesken, siksi on hyvä varoa kännykänkäyttämistä korvalla, lasten ainakin. Me vanhat kävyt olemme eri asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 23:19

Ne on vielä itsekin vähän epävarmoja eli myöntävät näin suoraan, jotta kaikkea ei vielä tiedetä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 02:19

Tämä on veikeä juttu. Yhteen aikaan kuulutettiin joka puolella, ettei kännykkä ole vaarallinen ja naureskeltiin, jos joku puhui säteilystä.

Eilen kuulin uutisissa moneen kertaan lapsia ja kännykkää koskevan varoituksen.

Jos tutkimustulokset ovat vielä keskeneräisiä niin miksi annetaan huolestuttavaa tietoa kansalaisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 09:18

No viranomaiset antaa suosituksiaan milloin mistäkin niihin ei ole paljon noteeraamista.Soutamista ja soutamista.Ei ole pakko kokoajan pitää kännykkää korvalla.Voisi kysyä,no ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 10:13

taas sitä onnetonta varman päälle pelaamista, vähän varotellaan (kun ei oikein tiedetä), jos sitten sattuisikin möhemmin ilmenemään jotain häikkää, niin voi sanoa että varoiteltiin, ellei mitään ilmene asia unohtuu ...

Lasten kännykän käyttöä voisi (ja ehkä pitäisikin) rajoittaa, mutta jos se tehdään tällaisilla epämääräisillä, mahdollisesti kestämättömillä perusteilla, saatta koko hyvä aie kääntyä itseään vastaan ....

... viranomainen voi ja sen pitääkin antaa suosituksia ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 22:15

Kyllä kännykässä on säteilyä. Säteilyä on myös tietokoneessa ja erityisesti tässä minun kannettavassani on säteilyä vallan mahdottomasti. Mitä heikommat kuoret vehkeessä, sitä enemmän säteilyä se päästelee läpi. Vanha rauta suojaa enemmän kuin hieno design-muovi.
Säteilyä on myös ilmassa ja se lävistää sinut joka hetki. Kaikkialla maapallolla on säteilyä. Ulkoavaruudessa on sitten sitä kosmista säteilyä. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 15:34

Eiköhän mikroaaltouunissa ole hieman enemmän säteilyä.