Kuinka syvälle maailman talous sukeltaa tänä vuonna? Kannattaisikohan varallisuus muuttaa kultaan ja maahan pois rahasta,jos on?

Onko nähdyt tapahtumat vasta kalpea häivähdys siitä mitä tulemme näkemään syksyyn mennessä?
Veikkaanpa ,että emme osaa edes arvata kuinka syvällä tänä vuonna käydään?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.01.2009 - 20:18

Aikamoinen ennustaja pitää olla jos näissä talousasioissa oikeaan osuisi.
Näkemyksiä on yhtä paljon kuin kertojia, äänet taitavat jakautua melkein puoliksi.
Itse toivon suunnan kääntyvän hiljalleen ylöspäin, antaisihan se myös uskoa koko maan talouteen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.01.2009 - 20:17

aikamoinen kauhukuva... toivon, että selvitään pintahaavoilla.
kultahan on tunnetusti pettämätön sijoituskohde, kuten maakin. näin tekisin jos olisi "liian paljon" omaisuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 20:17

Me jotka olemme optimistisia jätämme miljoonamme tukitalletuksiin pankeille ja rahat jotka olemme kourineet toisten taskuista ne saa mennä vaikka Islannin pankkiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 20:18

Jos sinulla on niin paljon varallisuutta rahana, että voisit sen kultaan muuttaa niin tee toki niin. Itse en usko tulevan laman tavallista kuluttajaa paljon koskettavan jos palkka tulee ja menee saman tien kuukauden aikana kuten ennenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 20:35

Näyttää että kullan hinta on korkea näin laskusuhdanteessa.Metsä kasvaa korkoa melkein itsestään. Myöskin rantatontit.

Lähteet:
En ole rikas mutta mielipiteistähän tässä on kyse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 20:52

Kuinka syvälle maailman talous sukeltaa tänä vuonna, riippu vähän siitäkin kuinka syvälle rahasi hautaat, nyt voit ostaa kallista kultaa haudattavaksi, aikojen parannuttua sitten voit kaivaa ylös ja myydä vähän laskeneilla hinnoilla.

Ei ole kaksisia aprikointini, mutta onneksi tämä ei myöskään ongelmani, taantumalla voi olla sellainenkin vaikutus että eläkkeeni riittää vähän entistä paremmin noihin välttämättömyyksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 22:11

Onpa puhuttu ettei enää olisi taantuma vaan jo lama-aika. Minä säästän sukanvarteen. Omaisuutta ei ole kullattavaksi eikä haudattavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 22:55

syvälle, jollei taas usan johdolla aleta jossain otia. silloin alkaa taas pyörät pyöriä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 23:14

Minä ennustan, jotta tulee peräti nälänhätää monin paikoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 02:27

Kyllä lama tästä syvenee. Kellä on varaa sijoittaa luulisin, että maa olisi hyvä sijoituskohde.
Kullasta en tiedä, kun en ole koskaan kultakannassa ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 13:49

Syvälle. V 2011 tulee olemaan pahin mutta ei muutto auta, lama on joka puolella.. eikä auta kultakaan:) on vain selvittävä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 22:09

Kullan arvo on ollut vakaa tosi pitkään, mutta tilanne voi koska tahansa muuttua. Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma. Jos lama pelottaa, käy avaamassa Venäjän kaasuhanat sillä kullalla ja jopa alkaa taas eurooppalaiset hymyillä.
Tämä ei nyt liittynyt mitenkään mainitsemiisi pelkoihin; säälittää vain ihmiset, jotka paleltuvat hengiltä sen takia kun poikaset taas leikkivät hiekkalaatikkoleikkejä. Joskus mietin olisiko sotia näin paljon tai muita uhkakuvia, jos naiset olisivat vallan kahvassa.