Millä keinoilla saat matkakassasi kasaan?

Elikkäs, matkakärpänen puri ja ensi kesänä tarkoitus taas reissata (Viroa pidemmälle siis) :D Millä keinoilla sinä olet matkasi rahoittanut; säästätkö, otatko joustoluoton vai lasten opiskelurahat käyttöön?

Avainsanat: kassa matkakassa säästäminen laina

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.01.2009 - 23:26

Mä oon kokeillu nyt sellasta, että maksan vain käteisellä ja kolikot siirrän aina sivuun. Kotona kilautan killingit purkkiin. (Lukollinen olis kyllä hyvä) =) Samalla sitä huomaa miten sitä rahaa tulee käytettyä kun ei vaan höyläile kortilla. Huomaa kuinka raha vaan hupenee pussista jos ei vähän mieti mitä ostelee.
Tavotteena olis päästä ens kesänä tai talvella jonnekkin kokemaan jotain ihan uutta. =)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.01.2009 - 15:10

Säästämällä en lähde ennen matkalle ,silti pääsi käymään monessa maassa,säästän ja vieläkin säästän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 15:15

Säästämällä ja tarkempaa taloudenpitoa pitämällä.Lomalla ei nuukailla, mutta olisi se ikävä maksella 6 kk. jälkeen sitä lomaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 15:19

Suosittelen säästämistä. Tätä sitten en suosittele,mutta nykyään on näitä senttihuutokauppoja,joista voi riskiä ottamalla saada joskus joku onnekas matkalahjakortin.EN SIIS SUOSITTELE. Olen kyllä itse voittanut näistä näitä 2000euron kortteja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.01.2009 - 15:22

Säästämällä tietenkin, mutta eipä sitä sitten usein matkustellakaan. Kun saa säästää kaiken ikää yhtä reissua varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 15:32

Laita jos mahdollista joka päivä savukeaskin verran tai jokin muu summa talteen , jota et käytä.Pikku puroista kasvaa suuri virta.Katso sitten saldo mihin sillä pääsee.

Lisätty: 07.01.2009 - 15:35

Luotto kasvattaa matkasi kuluja ja eiköhän lasten opiskelurahat kuulu heidän opiskeluun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 15:41

Pistä 20€ joka kuukausi säästötilille, joita ei voi nostaa pankkikortilla, eikä enempää, kuin 4 kertaa vuodessa(tulee isot sanktiot). Säästösumma voi olla isompikin tai pienempi, tulojensa mukaan. Pankki siirtää rahat automaattisesti käyttötililtä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 15:42

säästettävähän se on, joko etukäteen tai jälkikäteen, etukäteen säästäminen tulee halvemmaksi ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 16:12

Minä säästän tavalla tai toisella etukäteen.

Yhden ainoan kerran olen ottanut lainaa päästessäni yllättäen ainutlaatuiselle monen viikon matkalle Kauko-Itään. Lainaa on kelju maksaa takaisin matkan jälkeen. En suosittele luoton ottoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 18:32

Säästämällä. Kolikoita tiputtelen purkkiin silloin kun niitä pussinpohjalle kertyy. Seteleitäkin, jos sattuu olemaan kukkarossa vielä tilipäivänä, laitan nekin sukanvarteen ja haaskaan uuttta ja joka kuukausi jos rahaa jää tilille siirrän ne toiselle tilille ja aloitan uuden tilipussintyhjennyksen. Velaksi en milloinkaan lomaile enkä matkustele. Korttiaikana vaan huonosti jää kolikoita ja seteleitäkään, kun tulee vingutettua ja pussi on tyhjä rahasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 18:36

Pitää elellä välillä suu säkkiä myöten ja niukkasbudjetilla. En tupakoi ja olen laskeskellut, että siitäpä ne matkarahat aina kertyvätkin. Muutin kaupungista maaseudun rauhaan ja olen huomannut, että turha ostelu jäi...täällä ei ole kauppoja niin lähellä. On paljon tavaraa, meikkejä yms. joita ilman tulee hyvin toimeen. Siis ei kaikkien nyt tarvitse rynnätä syrjäseuduille...mukava tapa kartuttaa matkakassaa on laittaa joku summa sivuun kuukausittain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 18:42

yritän säästellä..meillä sen säästörahan saa niin helposti pois sieltä jemma nimisestä paikasta joten..olemme päättäneet olla matkustamatta..no ehkä kerran vuodessa jossain käydään (suomen rajojen sisäpuolella) muttei lainoja oteta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 19:55

säästämällä pikku hiljaa. joka päivä 5 euroa lasi purkkiin ja vuoden päästä olikin jo lähes koko matka raha kasassa. kun en tupakoi ja jättää baari illat väliin, säästö siinä melkoinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 20:26

Säästämällä yritetään matkakassaa kartuttaa. Yritys on kova, tuloksia vaan tulee kovin hitaasti, mutta heti taas lähdetään kun tarvittava pääoma löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 23:04

Maksamalla matkani etukäteen .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 14:14

Minulta menee joka kuukausi säästötilille tietty summa, jolla säästän käyttörahat seuraavaan matkaan, ja matkan maksan joko kesälomarahoilla, veronpalautuksilla tai sitten vain joka kuukausi osissa. Koskakaan minulla ei ole rahoja matkaa varatessa, vaan varaan matkan niin ajoissa että kerkeän säästämään rahat, en siis harrasta äkkilähtöjä.Joka kuukausi minulta menee n. 300 e seuraavaan matkaan. Muuhun en sitten kyllä rahaa laitakkaan... Pyrin tekemään 2 reissua vuodessa, on aina jotain mitä odottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 21:55

Säästän joka kuukausi jonkin summan erilliselle tilille, suomalaiseen pankkiin. Lisäksi olen opetellut taloudellisuutta ja jonkin verran olenkin saanut kuluja pienenmään. Ja yllätys! yllätys!, olen muuttunut samalla iloisemmaksi ja ahkerammaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 21:57

säästämällä joka kuukausi vähän sivuun. Myös veronpalutuksia on tullut kivasti viime vuosina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 17:05

alan säästämään heti kun edellinen matka on tehty, seuraavaa vuotta varten. Sivuun siirtämällä pikkuhiljaa se vaan kertyy:)