Mikä kantanne jos korotuksia tulee vain toisen osapuolen päättämänä kyten esim.TV-lupa ja tämä mihin kytkykaupassa monet ovat kiin

i jopa 2 vuotta.Onneksi en ole kytkykaupan uhri.Se 0n helppo mutta kallis tapa hommata jotain kestokulutushyödykkeitä.Vielä pahempi on pikavipit joiden korot ovat aivan mielettömiä.

Lisätty: 07.01.2009 - 13:39

Minullakin on 2 kännykkää, mutta yksi operaattori.Tosella soittelen euron sunnuntait ja pidän mukanani vaikka mökillä veneessä tai töissä niin ei haittaa vaika tuhoutuisikin.Toisessa on muistia riittävästi ja kohtuullinen kamera sekä puhepaketti, niin ei mene aloitusmaksua vaikka soittaa lankapuhelimeen.Kolmas Sim kortti on langattomasssa laajakaistasa joka mahdollistaa läppärin mukaanoton nettiyhteyksineen. Kotona modeemi(nopeus)En tiedä on ko järkevää, mutta käytännöllistä.

Avainsanat: http://www.iltalehti.fi/digi/200901078872999_du.shtml

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 07.01.2009 - 13:14

Eikös kaikki korotukset tule meiltä lupaa kysymättä. Maksettava on. Kytkykaupan uhrit ovat itse valinneet maksutapansa, joten siihenkään ei enempää kommentoitavaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.01.2009 - 13:14

TV-lupa on valtion suojeluksessa oleva rahastus muoto jolla ihmisiä viihdytetään erilaisilla ja erikielisillä ohjelmilla , uusintoina voidaan esittää, montako viikkotuntia saamme luvallamme katsella. sitä samaa lupamaksu kuittia ei saa esittää uusintana. Kytkykaupat ovat vapaaehtoisia.

Lisätty: 07.01.2009 - 13:29

mieheni oli tyhmyyttään sitoutunut puhelin operaattoriin sunnuntai puheluiden edulliseen hintaan, toinen operaattori teki hyvän tarjouksen johon hän mielistyi. lopputuloksena 2 kännykkää 2 numeroa , toiseen puhui ja toiseen vastas 6 kk ajan ,omat kännykät. mutta opetus oli aina pitää harkita mihin sitoutuu ja mihin hintaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 13:18

Minun itseni vakaa kanta on ,että nämä kytkykaupat tulisi lailla kieltää,kuten myös pikavipit. Asuntoluotto on mielestäni ainut luottomuoto jota voin pitää rehellisenä luottona koska asunto siinä on vakuutena. Muissa ostoksissa ensin on kerättävä rahat ja sitten ostetaan kun on rahaa.
Kannatan vapaata markkinataloutta sydämmestäni, mutta en voi hyväksyä sitä,että lähinnä ajattelemattomat nuoret pilaavat elämänsä näin. Todella surullista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 14:22

Palveluyn tarjooja yleensä määrittää hinnat. Eli ota tai jätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 14:52

samaa mieltä edellisen kanssa. mutta vaikka kuluttaja-asiamies meillä Suomessa on jämpti ja kiireinen mies, ovat tuollaiset kytkyhommelit mielestäni kovin harhaanjohtavia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 15:22

TV-lupien korotus vain osoittaa, että se on pakkovero, ei siis mikään TV-maksu.
Koko YLE pitäisi räjäyttää taivaan tuuliin.
Mitä tulee kytkykauppoihin, niitä kannattaa välttää viimeiseen asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 18:48

Enpä ole sotkeutunut kytkykauppoihin enkä pikavippeihin. Tv-luvan korotuksille en voi mitään, mutta maksan, koska olen rehellinen Suomalainen, enkä halua katsella salaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 23:11

Tv-lupa on vapaaehtoinen. Älä ryhdy kytkyihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 21:47

Minulla oli kytkykaupalla puhelin ja siinä puhepaketti. Ei paljon naurattanut kun olin lähes 3 kk puhekiellossa kurkkutulehduksen takia, mutta laskua vaan meni silti. :P

TV-lupa on naurettava! Itse luovuin tv:stä vuosia sitten kun kukaan perheessä ei ehtinyt sitä katsella ja mitäpä katselemista siinä olisi ollutkaan. :P

Lähteet:
Oma kokemus