Mitä kaikkia dokumentteja tarvii viedä velkaneuvojalle, et lähtee prosessi käyntiin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.01.2009 - 17:04

Näin Vantaalla:

Puhelinneuvonnassa kartoitamme alustavasti asiakkaan taloudellista perustilannetta: tuloja, menoja, velkoja ja mahdollista varallisuutta. Annamme perustietoja velkojen hoitamisen vaihtoehdoista sekä kartoitamme alustavasti mahdollisuuksia velkojen järjestelyyn. Velkojen järjestelyä ja taloudellisen tilanteen selvittämistä varten varataan tarvittaessa käyntiaika talous- ja velkaneuvojalle. Annamme myös toimintaohjeita tarvittavien liitteiden ja selvitysten hankkimiseen ennen talous- ja velkaneuvojan tapaamista.

www.vantaa.fi/i_perusdokumen...;137;34201

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 07.01.2009 - 12:17

Kysy sieltä velkaneuvonnasta. Neuvovat varmasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 12:47

olettaisin että kaikki velkoihin liittyvät paperit, sekä koko talouden todistukset tuloista esim. palkka, elatusmaksut ym. lisäksi varmaan kuukaudessa menevä raha vuokra, sähkö, puhelin ym. tämän kaltaiset kiinteät kulut kuitteina. lisää tietoja kannattaa kysellä, kuten kissanainen ehdotti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 12:52

Velkaneuvoja varmaan kertoo ja juoksuttaa sinua paperi kerrallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 13:20

Ihan kaikki talouteesi liittyvät paperit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 14:21

Varmaan osaavat siellä neuvonnassa neuvoa. Kaikki velkoja koskevat varmaan, mutta myös tulojasi koskevat, olettaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 15:18

Sen saat selville kysymällä velkaneuvojalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 21:43

Arvelisin, että ainakin verotustodistus, josta käy ilmi, ettei sinulla ole omaisuutta, jonka voisi muuttaa rahaksi. Kaiketi palkkatodistukset tai mitä tuloja sitten onkaan ja ne velat tai laskut ja/tai lainoista todistukset pankista. Tämä nyt on oletusta, mutta ainakin nuo tulivat minulla mieleen.