Silitätkö vaatteesi? Tai pitäisikö vaatteet silittää?

Lisätty: 07.01.2009 - 03:10

Ei taas nukuttanut, juu.

Avainsanat: kotityö vaatteet silitys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 07.01.2009 - 12:22

Suoritan ns. atomisilityksen. Se on äitini peruja kyseinen sanonta. Tarkoittaa sitä, että vaatteet viikataan ja laitetaan hyllyyn. Siellä ne rypyt oikenee itsestään. Poikkeuksena on tietysti jotkut kangaspuserot ja hameet, jotka vaativat silityksen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.01.2009 - 03:12

en silitä, sillä ollaan lapseton nuoripari ja kuuluu näyttää ryppyseltä :) toisinsanoen olen laiska. säilyishän ne vaatteet paremmin kunnon huollolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 04:59

kyllä silitän koska vanhakin vaate on paremman näköinen silityksen jälkeen. samoin nyt kun olen pois työelämästä on aikaa silitellä myös lakanat , ym. en kylläkään pidä silittämisestä, mutta olen senkin ajan pois tuolta jääkaapista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 07:10

Silitän esim. farkut , t-paidat jne. , mutta en alusvaatteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 07:55

Olen silittänyt välillä vaimon vaatteet myös.Silitys puuhissa ei tule ongelmia.Lapsena äiti sanoi meillä jokainen opettelee silittämään.Siispä se taito ei unohtunut,vieläkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 10:46

Riippuen vaatteista, mutta pääasisa silitän itse vaatteni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 11:02

Vaatteista kiinni kannattaako silittää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 11:10

Kyllä, aina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 12:22

joitakin kyllä yritän, näytän kuulemma niin säälittävältä siinä puuhassa että joku sitten jeesaa (yleensä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 12:44

Juhlavaatteet silitän aina, muita harvemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 14:55

En koskaan. Ei tarvitse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 18:56

Yleensä en silitä. Joskus jos on meno johonkin erityiseen tilaisuuteen silitän pyhäsempiä vaatteita. Lakanoita en koskaan, viikailen ne vain nätisti, mutta jos tulee hienoj yövieraita esitän itseäni parempaa ja silitän lakanat vieraalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 19:01

vain pakon edessä. verhot on sellaset joita yritän aina kyllä silitellä..välillä olen laittanut kosteana verhot roikkumaan ikkunaan ni siinähän ne samalla oikenee...mutta mitä niitä vaatteitakaan silittelemään..rypistyvät käytössä kuitennii..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 22:02

en silitä ellei sitten ole jokin tosi rypyssä oleva vaate. laiskuutta! :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 19:23

En silitä, yritän pestä ne ja laittaa kuivuun niin etteivät rypisty, 2-3 kertaa vuodes tulee silitettyä vaatteita. Verhoja yms. silitän ihan tarpeeks, huh ja hei...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 16:35

juhlavaatteita vaan joskus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 16:47

Silittäminen on kauheaa ! Matkalle lähtiessä silitän osan vaatteista, jotka sitä vaatii, tosin nehän on melkein ryppyisiä perille mentäessä. Mutta yritän suosia vaatteita, joita ei tartte silittää ja tosiaan viikkaan vaatteet niin siististi, että ne sitten suoristuvat kaapissa. Esim. lakanat kun vedetään ja taitellaan nätisti niin ne ovat ihan tarpeeksi suorat sänkyyn laitettaessa kun ottaa kaapista. Toki täytyy myös laittaa pyykit siististi kuivumaankin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 19:19

En silitä vaatteita verhot kylläkin, olisivat ikävän näköiset jos nee roikkuis ryppysenä, vaikkakin kyllähän ne aaltoilee, mutta rypyt on ryppyjä.
Minäkin laitan vaatteet kuivumaan niin että suoristuvat jo kuivuessaan ihan tarpeeksi ja kun ovatten kuivuneet niin viikkaan kaappiin.. Kukaan ei ole vielä tullut sanomaan että onpas sun päälläs ryppyset vaatteet. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 17:10

paidat on aina silitetty, muiden vaatekappaleiden osalta sitten enemmän harkintaa tarvitseeko