Minkä takia traktori-lumen-auraajat käyttävät niin mielellään takana olevaa linkoa, vaikka niillä on etukauhakin? Jotenkin.....

...kömpelön näköistä. Kuitenkin ne vaan kerää ne lumet sillä tiettyyn paikkaan ja siitä ne pitää kuitenkin etukauhalla siirtää edemmäksi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.01.2009 - 03:47

"linko mieheltä" joskus kysellyt, et se on paljon nopeampaa siirtää lumet ensin lingolla yhteen läjään ja siitä sitten kauhallla siirtää lumen läjitys paikkaan, olkoon se sitten vaikka oma koti talossa sivu pihalla tai sitten kun ajetaan linko päällä, niin lumi lentää paljon pidemmälle, eikä tien viereen näin muodostu isoja kinoksia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.01.2009 - 23:43

Olisikohan kuitenkin kätevintä siirtää lumet paikkaan josta ne on helpoin ajaa pois. Tekniikkalaji.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 00:48

kysysit siltä traktorimieheltä, voi olla että sillä on joku ajatus asiasta ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 00:51

eivät taida tykätä muista? on meinaa aika "sottasta" hommaa se lingolla pöllyttely.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 08:18

Mitähän tuossa lingolla tarkoitetaan,lingolla ei yleesä vedetä lunta.Sillä lingotaan lumi pois tieltä,lentää noin 5-15 metriä.Linkoa ei voi käyttää kaupunki oloissa,vaan etu auraa,ja takalanaa.Jos sillä on etukauha kiinni sillä on vaikea aurata pitempi matka,siksi ne käyttää mieluummin takalanaa.Olen lingonnut lumia nuorena 15-20 vuotiaana maaseudulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 11:08

Siihen lingon "nieluun"kai sopii paljon enemmän lunta kuin kauhaan ja tulee enemmän kertavedolla puhdasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 11:14

ammattilainen toimii

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 16:12

Ne tykkäävät siitä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 09:41

Meillä enemmänkin käytetään sitä etukauhaa:)
Linkoa ei juuri käytetä, koska maantiekarhut ajavat sit noi suuremmat tiet puhtaaks.