Vaikuttaako netin käyttöösi lisämaksut?

Microsoft suunnittelee tuotteilleen lisärahastusta. Muistaakseni sellaista missä käytöstä rahastettaisiin 0,60 €/h. Voihan tämä olla pelkkä huhu, mutta...

Lisätty: 05.01.2009 - 23:44

Juu ei ole, siis aprillipäivä. Se on 1.4. :)

Lisätty: 06.01.2009 - 00:04

Onhan Microsoftilla muitakin ohjelmia kuin käyttikset. Ainakin IE.

Avainsanat: maksu rahastus netti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.01.2009 - 08:41

Microsoft keksi käyttömaksun tietokoneelle!

Microsoft maalailee patenttihakemuksessaan maailmaa, jossa ihmisillä olisi käytössään kaiken aikaa tarpeisiin nähden riittävän tehokkaita koneita. Tarjolla olisi esimerkiksi toimisto-, netti- ja pelikäyttöön sopiviksi rakennettuja laitteita, joiden huolto ja päivitykset toimisivat.
Koneissa olisi tarvittavat ohjelmistot. Patenttihakemuksessa hahmotellaan käyttöhinnoiksi toimistokoneelle dollari tunnilta, nettikoneelle 20 senttiä vähemmän ja pelikoneelle saman verran enemmän.
www.tietokone.fi/uutta/uutin...p;tyyppi=1

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.01.2009 - 23:36

En usko sen vaikuttavan.Tosin en ole kuullut koko asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 23:36

ei kai vielä ole Aprillipäivä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 23:51

No toi nyt oli kyllä paras aprillipila mitä olen kuullut. Nettihän on avoin järjestelmä ei siitä voi rahastaa.Microsoftin tuotteet ovat vain käyttöjärjetelmiä .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 00:07

Käytän vain ja ainoastaan ilmaisia nettipalveluita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 00:54

Kyllä siitä on ollut huhua, mutta koska sen pitäs tulla voimaan ei ole vielä tietoa tarkalleen ja se on windovsin käyttömaksu, eli lisenssin osamaksulla!
Kyllä netti makssaa monessa paikassa aika paljon, esim Gran Canaria jossa olen talven lyhyt aikaisella sopimuksella ja nyt ensin asennus maksoi 122€ sekä 46€/kk joten kyllä tää on varsin arvokasta lystiä, mutta paras tapa olla yhteydessä omaisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 01:21

no surffailemaan pystyy nettiä ristiin rastii ihan hyvin ilman MS:ääkin, enkä kyllä usko että alkavat lisärahastukseen, toinen juttu sitten on näiden operaattorien ryöstöyritykset, onneksi nekin ovat aika hyvin kurissa nykyisellään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 10:00

ei vaikuta,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 16:06

Vaikuttaa kun nytkin maksetaan operaattorille laajakaistasta,en enää halua lisämaksuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 08:20

en välittäs enään lisä maksuista.