Mitä tarkoittaa vapaarahoitteinen vuokra-asunto? Entä korkotukiasunto, tai aravarahoitteinen asunto?

Avainsanat: vapaarahoitteinen korkotuki arava

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Paras vastaus

Vastattu: 15.04.2008 - 19:30

Vapaarahoitteisessa vuokra-asunnossa on tulo- ja varallisuusrajat asuntoa haettaessa, aravarahoitteisessa ei ole.

Korkotukea voi saada omakotitalon rakentamiseen ja vanhan omakotitalon peruskorjaukseen, sekä uuden asuinhuoneiston hankkimiseen. Asuinhuoneiston on sijaittava valtion asuntorahaston lainoituskelpoiseksi hyväksymässä asunto-osakeyhtiössä.
Korkotukiasunto on tarkoitettu omaan käyttöön. Tukea myönnetään sosiaalisen tarveharkinnan mukaan. Ehtoina lisäksi on, että lainoitettava asunto on tarkoitettu hakijan omaan käyttöön ja että se on kohtuullisen kokoinen perheen koon ja ikärakenteen suhteen.
Valtion korkotukilainat hyväksyy kunta, josta niitä myös haetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.08.2011 - 08:22

Ihan väärä vastaus Arnipoppalla. Vapaarahoitteinen on asunto, jonka vuokrasta vuokranantaja ja vuokralainen sopivat ja jonka vuokraaminen perustuu lakiin asuinhuoneiston vuokrauksesta. Vapaarahoitteinen asunto on yleisin vuokra-asumisen muoto. Eikä sillä ole mitään tekemistä tulo- ja varallisuusrajojen kanssa.