Löytyykö keltään kotikonstia, millä saada saunan lasiovi puhtaaksi vesiroiskeista?

Kaikki myynnissä olevat puhdistusaineet on kokeiltu, vesipisarat istuvat sitkeästi lasissa. Liekö kalkkia...?

Lisätty: 05.01.2009 - 17:14

Sähkösauna on, joten tuhkaa ei taida löytyä. Sitruunaa haen huomenna kaupasta ja koetan.

Avainsanat: lasiovi puhtaaksi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.01.2009 - 14:22

Oletko kokeillut tätä:

-->ihmeaine:

www.onxon.fi/OnneksiOn/kivi.htm

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.01.2009 - 14:21

Vanhaa kunnon Vimiä en ole enää nähnyt.Se oli hyvä tuote.Liiltavasti se ikkuna on kalkkipitoinen ja suosittelisin jotain riittävän hapanta liuosta. Yleensä pesuaineet ovat emäksisiä eli pH >7 joten hapan vastaavasti<7.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 14:24

Oletkos kokeillut tavallista etikkaa, eikös sillä ennen vanhaan pesty ikkunatkin, luulisin, vaan tiedä en, mut ainakin helppo ja halpa konsti, pitiköhän sitä kuitenkin laimentaa jkv...hmmmm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 14:25

Se on kalkkia pitäisi hankkia putkiliikkeestä laite sinne vesi putkistoon,remontti seiskassa esiteltiin semmonen,hyvin varustetut putkiliikkeet myy.Laite muuttaa kalkin muotoa,lähtee pesemällä pois.Väki viina etikka,on aikahyvä,tiilenpesuaine,on hyvä myös,saa rautakaupasta.Itellä sama ongelma,jokupäivä hankin sen leitteen sen voi itse asentaa.

Lisätty: 05.01.2009 - 14:27

väkiviina etikkaa ei tarvitse laimentaa,tiilen pesuainetta vähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 14:28

Suosittelen auton ikkunanpesu spray vaahtoa. Erittäin tehokasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 14:34

Minä olen ostanut "ihmesieniä" sellaisia valkoisia tyynyjä. Sieni kastellaan märäksi ja sitten hangataan ilman pesuainetta. Esimerkiksi laattojen saumat lähtevät kylpyhuoneessa puhtaiksi pinttymistä samoin kuin lavuaarit ym. Sieni murenee pikkkuhiljaa olemattomiin. Pakkauksessa on 4-6 sientä riippuen tuotemerkistä.

Valitettavasi en muista sienen nimeä. Ihmesieneksi sitä aluksi kaupoissakin mainostettiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 14:58

Yksi hyvä.Siiston valmistama kaakelisiisto pesuaine.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 15:31

sitruunan mehu poistaa myös sitä kalkkisaostumaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 16:01

Minä olisin kans ehdottanut sitruunan hankaamista ikkunaan. Toimii myös, jos on esim. suihkun pää kalkkeutunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 16:21

Konstit on monet...itse pesen miedolla Fairy-vedellä ja viimeinen kuivaus sanomalehtipaperilla. Taikasienikin on hyvä. Mulla sen nimistä kuin: Akro Meleco taika sieni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 16:40

Puukiukaan tuhka kostutetussa rätissä; kyllä lähtee...
Tehoaa myös kiukaan lasiluukkuun.
Taitaa vain olla sähkösauna kyseessä?

Lähteet:
Mökkisauna

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 22:27

Kun peset lasia, hankaa se lopuksi sanomalehdellä. Sitä ainakin meidän mummo teki ja kirkasta tuli. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 23:29

Mineraalitärpätti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 01:57

huh ku helpotti kolmannella lukemisella,
lukihäiriöisenä olen koko illan ihmetellyt niitä sun saunan ovesi veriroiskeita,
mutta jos se olikin vaan vettä, niin ei se niin paha vaikka vähän näkyisivätkin ...
onneksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 12:31

Ruokasooda poistaa myös monenlaisia roiskeita, kokeileppa hangata sillä.
tee tahna ja hankaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 02:04

etikka ja sooda.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 14:32

Sitruuna mehua