Mikä on hyvä väline haastatteluihin perinteenkeruussa entisen kasettinauhurin sijaan? Miten kasettien sisällöt cd:lle kotikonstein

Avainsanat: äänikasetti cd

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.01.2009 - 21:40

Käytän itse sanelinta. Digitaalisten hinnatkin on tulleet pilvistä vähän alaspäin.

Lisätty: 05.01.2009 - 21:41

Muistathan kertoa nauhoittavasi ja pyytää siihen luvan. :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.01.2009 - 22:51

Luulempa että cd:lle nykyisin kannattaa tallentaa. Vanhat nauhat kannattaa muokkauttaa myös dikitaaliseen muotoon cd:lle alan liikkeessä. Dikitekniikka on nykyään hienoa, mutta formaatti ongelma on valtava,johtuen standardien puutteesta . On myös halpoja kaapareita myynnissä esim.pinacle ,mutta ohjelmia tarvitaan sitte valtavamäärä ja silti yksi soitin kun lukee yhtä formaattia, niin toisessa se sitten ei enää näykkään.

Lisätty: 04.01.2009 - 22:54

Ai. niin se vastaus. Dikitaalinen sanelukone tai nykyisin on myös puhelimissa äänitysmahdollisuus ja näihin muistikortit. Nämä korvaa vanhat nauhurit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 01:20

On analogisia edullisempia ja digitaalisia kalliimpia sanelukoneita, esim:
www.pixmania.com/fi/fi/401/x...rticleId=0

Jos sinulla on kasettisoitin ja tietokone, osta piuha it-kaupasta. Lataa koneellesi ilmainen kaappari, piuha kasettisoittimessa out reikään ja tietokoneessa in reikään
Vanhat c-kasetit saat hyvin siirrettyä itsekkin jos on aikaa.
Ilmainen audio converter esim. vaikkapa tämä tai joku muu:
ebiznet2u.com/fi/free-audio-converter/
jolla muunnat musiikin haluamaasi muotoon. Ja poltat joko CD:lle tai DVD:lle.
Olen itse tehnyt vastaavia tallennuksia, jos olen kuvannut kirkoissa tms. paikoissa missä on vain kasettitallennusmahdollisuus, ja siirtänyt tilaisuuden puheet ja musiikit ja kuvat DVD:lle.
Kysy lisää jos tämä epätarkka selitykseni ei auennut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 08:20

Niitä oli myynnissä Editointikoneita,muistaakseni halvimmat,59€ .Niilä saa audio kasetit muutettua digeiksi,cd,dvd diskeille,ne vie aikaa ,nykyjään on niitä liikkeitä ne tekee sun puolesta,sen digitoinnin,palisaanterilla oli hyvät linkit,asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 00:25

Hyvä väline on raha. Sillä saa sitten vaikka minkälaisen tallentimen.