Miten saa unirytmin kohdalleen?

Olen valvonut n. viikon tyttökanin mekastaessa öisin. Eilen se lähti kylään jotta saisin nukuttua, mutta uni ei tule.

Lisätty: 05.01.2009 - 21:36

Hyvä vinkki, Maarit! Kokeilen makeaa. :)

Lisätty: 05.01.2009 - 23:09

Hyvä anoNyymi! En halua unilääkkeitä vaan unirytmin kuntoon.

Avainsanat: nukkuminen uni univaje valvominen unirytmi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.01.2009 - 08:30

minä syön jotakin makeaa ja juon kaakaota silloin kun ei meinaa uni tulla. verensokeri nousee ja unettaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.01.2009 - 22:33

Jos sulla on huone mihin sen mekastan viedä niin tee se.Mitä mahtanee mekastaa.Unirytmin kohdalleen saaminen on vaikea asia. Jos mahdollista niin käy ajoissa nukkumaan vaikka uni ei tulisikaan heti. Lue jos kiinnostaa.Odottele.Kyllä se nukkumatti varmaan osaa teillekin.Jos jatkuu pitkään ja olet jatkuvasti tosi väsynyt niin kannattanee käydä kysymässä lääkäriltä apua.

Lähteet:
Kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 08:36

Iltaisin samaan aikaan sänkyyn,ennen sanottiin laske lampaita,en tiennyt mihi ne pitäisi laskea,sitä pohtiessa meni koko yö,ja aamulla töihin,kyllä väsytti ,nykyjään olen lukenut jostain opuksesta,että pitäisi keksiä itse joku ajatus mikä rentouttaa,sitten vaan jokakerta ajattelee sitä kun menee petiin,niin siitä tulee se nukkumatti.Eikä tarvia unilääkkeitä.Omat kokemukset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.01.2009 - 17:33

Samaan aikaan illalla sänkyyn, ja aamulla samaan aikaan ylös, oli pyhä tai arki, eikä päiväunia. Tämä auttoi minulle. Kestää tosin pari viikkoa se rytmin tasaaminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 23:04

Käy lääkäriltä unilääkeresepti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 02:13

luen näitä kysymyksiä laskevassa järjestyksessä, joten vastaan samoin, kun myöhempänä olevaan:
mä en ottais tabuja ku äärimmäiseen hätään, koukuttavat (ainakin psyykkisesti). tyhmänkuulonen neuvo, mutta yleensä uni tulee jossain vaiheessa väkisin...