Halumme mennä Thaimaahan alle 2 v ikäisen lapsen kanssa. Onko kokemuksia pitkästä lennosta ettei lapsella ole omaa lentopaikkaa?

Avainsanat: matkailu lapsen kanssa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.01.2009 - 16:54

Oma Thaimaan lentoni oli niin ahdistava ja vähäuninen jo ilman lastakin, etten tiedä olisinko selvinnyt jos olisin vielä joutunut pitelemään pikkuista sylissä koko matkan ajan. Suosittelen hankkimaan lapsellekin oman paikan jos vain mahdollista, sen verran epämukavaa se matkanteko on (ainakin SAS:in koneella). Hauskaa matkaa joka tapauksessa! :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.01.2009 - 15:58

Sylissäsi erillisellä turvavyöllä tai turvaistuimessa omalla paikalla

Lähteet:
finnair

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 16:18

itse olin joskus vuoden ikäisenä lentokoneessa ja istuin äitsykän sylissä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 17:15

Finnair antaa sylissä matkustavan lapsen turvaksi lisäpätkän istuinvyöhön ja jonkin lelunkin taisi antaa. Kannattaa vuorotella lapsen sylissäpitämisessä, ettei vallan paikat puudu. :)

Lähteet:
Oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 18:23

rankka kokemus, mutta jos sen kestätte niin riittä muistelemista sitten vaari/mummi-iässä (siitäkin on kokemusta)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 18:35

Kova on teillä tuleva kokemus,mutta matkustaminen on silti aina palkitsevaa. Korviin kohdistuvaan paineeseen noustessa ja laskiessa kannattaa varautua pureskeltavalla esim. karkilla. Paine tuntuu lapsesta kauhealta kivulta ja itkua kyllä sitten riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 19:11

Lapset koneessa
Alle 2-vuotiaan lapsen tulee istua joko erillisellä vyöllä kiinnitettynä aikuisen sylissä tai lentokoneen istuimeen kiinnitetyssä turvavälineessä nousun ja laskun aikana sekä poikkeustilanteissa. Yli 2-vuotiaalle lapselle on varattava oma istuinpaikka, jossa hän istuu tavallisella turvavyöllä kiinnitettynä nousun ja laskun aikana sekä poikkeustilanteissa.

Matkustamohenkilökunta huolehtii lapsiperheistä ja heidän tarpeistaan lennoilla; henkilökunta muun muassa tiedustelee perheiltä heille sopivaa ruokailuajankohtaa. Vaipanvaihtoon soveltuva hoitopöytä löytyy vähintään yhdestä wc:stä jokaisessa konetyypissä.

www.finnair.fi/finnaircom/wp...2X1VfNDhL#

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 21:50

Jätä suomeen, niin ei tarvii huolehtia.