Mikä köyhyydessä kismittää?

Köyhyys Wikipedian mukaan:

fi.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6yhyys

Itse luokittelen itseni köyhäksi siitä huolimatta, että minulla on koti, läppäri, vaatteita, työpaikka ja melkein aina varaa ruokaankin.

Avainsanat: köyhyys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 04.01.2009 - 12:28

Mikähän siinä tosiaankin mahtaa kismittää. Kun on vatsa tyhjä ja nälkä kurnii suolistossa kismittää yhtä ja toista. Puhumattakaan, että sais uusia vaatteita tai nykyaikaisia laitteita. Mihinkään ei voi osallistua, kun kaikki maksaa ym. ym. Lukemattomia ovat ne kismityksen syyt.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.01.2009 - 12:13

no se köyhyys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 13:10

Köyhyys sinällään on erittäin ikävä ja paha asia, mutta meillä täällä vapaassa maassa on kuitenkin suhteellinen köyhyys vähäistä. Ja täällä kaikilla on vapaus yrittää ja toteuttaa itseään. Minulla on ajanköyhyys itsellä pahin ongelma,koska minulla ei ole kuin 24h vuorokaidessa toteuttaa ideoitani ja totisesti riittäisi vaikka 240h/vrk.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 13:25

wikimediafoundation.org/wiki...008#appeal

Köyhyys ja köyhyys mitä se on? "Aineellisesti köyhä" voi olla, vaikka olisikin kaikkea ympärillä saatavilla, se on tunne, joka on sisälläsi. Tyytymättömyys oleviin oloihin. Se on minusta henkistä köyhyyttä.

"Aineellisesti köyhä" voi olla myöskin rikas tai mielestään mukavasti toimeentuleva, se on tunne sisälläsi, tyytyväisyys oleviin oloihin.

Yleinen tyytymättömyys kismittää kun oikeasti on kaikkea ja silti valitetaan köyhyyttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 14:13

Tämän päivän köyhä olisi -70 luvulla varakas. Eli minua ei kismitä mikään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 14:28

Jos ei ole käteistä rahaa harrastaa mitään tai esim. toteuttaa lasten pyyntöjä, se harmittaa ja surettaa.

Mutta laajemmalti katsoen suomalaiset eivät ole köyhiä. Meillä ei nuku lapset viemärikäytävissä eikä meillä rampauteta lapsia säälittäviksi kerjäläisiksi.

Oikeastaan meillä ei ole mitään syytä kismitykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 14:44

Absoluuttiseksi köyhyydeksi tai puutteenalaisuudeksi sanotaan tilaa, jossa ravinnon, vaatetuksen ja asumisen fysiologisia vähimmäisedellytyksiä ei pystytä tyydyttämään. Suhteellisella köyhyydellä tarkoitetaan yksilön tai ryhmän jyrkkää huono-osaisuutta muihin verrattuna. Sanoo 'kaikkitietävä' wiki, joten luulisin, että meillä, suurimmalla osalla suomalaisia, on tätä kriteeriä käyttäen kaikki hyvin, eikä pitäisi kismittää, ainakaan sana köyhyys. Sitten voi tietty ite kutakin kismittää, kun esim. lapsoset, aikuisetkin sellaset, joit ei voi auttaa, edes antaa bussilipun hintaa sillon kun tarvitsis. Köyhyys on kallista, ja elämä on...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 15:05

Ei mikään olen ollut köyhä kokoikäni,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 17:54

Kyky auttaa on rajaton, vain tahto puuttuu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 18:42

sanoisin kyllä just toistepäin kuin lukematon: Tahto auttaa rajaton, vain kyky puuttuu (ja se kismittää)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 19:13

se ettei ole rahaa ostaa kaikkea mitä haluaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 23:27

Ettei ole Mersua. Täytyy tyytyä Volvoon :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 21:05

Ja kun ei ole Volvoa, niin pitää tyytyä Mosseen!!!!
Köyhyys on niin monen harmi, joten emme ole yksin ja se lohduttaa!
Monella on jokin sisäinen rikkaus vaikka materiaalisesti olisikin köyhä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 02:33

toisten varallisuus, sano!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 13:33

Köyhyys on kait suhteellista. En voi sanoa olevani köyhä ( no...omaa suihkukonetta ei ole kylläkään...)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 23:04

se että nykyään kynnys hakea apua on alentunut kovasti. hyvätuloisetkin on hakeutuneet leipäjonoihlnkin, mene vaikka katsomaan ,,