Onko ikäerosta haittaa parisuhteessa?

Niinistö meni naimisiin itseään huomattavasti nuoremman naisen kanssa. Jos ikäero olisi toisin päin, mitäs siitä ajateltaisiin?

Avainsanat: parisuhde ikäero

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 04.01.2009 - 12:37

Jossain vaiheessa on.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.01.2009 - 11:30

Rakkaus mielestäni tulee sydämmestä, ja ikäero ei ole kovinkaan tärkeää suhteessa.
Sitten elämän ehtoopuolella siitä saattaa sellanen muodostua kun toisella alkaa lähestyä maallisen vaelluksen loppu.
Tosin nykyäänhän ne avioliitot näyttää päättyvän usein myös toisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 13:55

Olihan Airasamulinilla se Ekkunsa. Heillä oli aika iso ikäero ja kauan se liitto kesti. Luin joskus jostain lehdestä Airan sononeen, että antoi -ekulle vapauden koska hän vanhenee ja rapistuu, eikä halua, että Ekku joutuu hoivaileen häntä. Näin voi käydä monelle suuren ikäeron avioliitoille. Näyttää olevan muotia, että vanhat miehet ottavat nuoria naisia ja nuoret naiset haluavat isänsä ikäisiä miehiä. Onkohan se jonkinlainen turva?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 14:06

Ennemmin tai myöhemmin. Raha ja valta tasoittaa kovastikin ikäeroja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 14:40

ikä on vaan numeroita. monilla tutuillani on 10 vuotta ikä-eroa ellei enemmänkin, joillakin vähemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 14:52

Käytäntö näyttää osoittaneen, että nuorempi nainen hoitaa vanhan puolisonsa sairaanakin mahdollisimman pitkään kotona.

Mies järjestää vanhenevan puolisonsa hoidon hoitokotiin tai vastaavaan, oli mies minkä ikäinen tahansa. Naisella on hoivaamisen vietti nähtävästi suurempi. Toki poikkeuksia löytyy.

Nuori vaimo vanhemmalla miehellä tuntuu olevan miehisyyden mitta. Ja vanhempi mies nuorella naisella turvallinen suoja. Ota meistä ihmislapsista selvää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 17:57

Toisilla on , toisilla ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 19:09

isovanhemmillani on lähes kymmenen vuotta ikäeroa eikä sitä edes huomaa (; joten tuskin siitä on haittaa ainakaan kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 00:10

Riippuu ikäerosta, mutta minusta se on jokaisen oma tunne tms. asia. Mutta jos se tuntuu puolin ja toisin toimivan niin mitäpä haittaa siitä olisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 10:31

Ehkä niin kauan kun pystyy elämään holhoamatonta elämää siitä ei varmaan ole haittaa.Mutta kun vanhempi puoliso joutuu niin sanottuun vetorekeen,se alkaa rasittaa sitä nuorempaa,varsinkin kun se vanhempi tippu montun reunalta siihen lopulliseen kuopaan,ja toinen jää vielä nuoreksi.Toisaalta se nuori jatkaa matkaansa,ja kyllä se hymy voittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 02:34

enemmän tai vähemmän, mutta on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 14:12

usein mies valitsee nuoren vaimon ja sitten vaimo on hetkenpäästä sairaanhoitaja miehelleen.. ei hyvvä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 19:32

Eipä iällä ole mitään haittaa kun muuten vain systeemi toimii.Jos mies on kovin vanha on tietysti pakko hoitaa kuntoa, ettei nyt ihan kädestä pitämiseksi mene! Jos kemia toimii muuten niin kaikki on ok.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 19:36

erosta on haittaa parisuhteelle, iästä viis ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 10:40

Sen kannalta kyllä, että toisella on enemmän elämänkokemusta, kun toisella taas vielä menojalka vipattaisi...