mitä mieltä olette, kun varakkaat ihmiset seisovat myös leipäjonossa?

radiosta kuuntelin, uusilla autoilla haetaan eu-kassia, ulkomailta lomalta tullaan rahat loppu ,niin leipäjonossa kehutaan matkaa. valikoidaan mitä otetaan,kun pakastin on kuulemma leipää täynnä.

Lisätty: 03.01.2009 - 21:14

siinäpä se onkin kun todella sitä tarvitseville ei sitä ruokaa riitä kun on tullut tämä uusi ihmisryhmä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.01.2009 - 22:38

Tämä on tuttu ilmiö. Esimerkiksi hyvin varakas työtoverini kävi työttömien ruokailussa, kun kuuli, että soppakirkon ruokailussa ei ollut kiinteää hintaa. Sai syödä vatsansa täyteen ja maksaa mitä halusi tai ei ollenkaan.

On olemassa varakkaissa ihmisryhmä, joka ei mielellään käytä käteistä. Se kun kuluu.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.01.2009 - 20:50

Kuuntelinpa saman ohjelman ja olen sitä mieltä, että on ihmisillä pokkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 21:03

Kuka siellä seisoo, on varmasti niiden tarpeessa.

Lisätty: 03.01.2009 - 21:29

Paikka on todella tarkoitettu huonoosaisille ,mutta hienoa sinänsä ettei siellä ole tulorajoja tai muitakaan vaatimuksia,vaan sieltä tarvitseva saa kaipaamansa leivän ilman lappukasoja.
Muistutan nyt samalla,etteivät läheskään kaikki huonoosaiset ole ilman omaa syytään huonoosaisia. On myös niitä jotka täydessä ymmärryksessään ovat valinneet tiensä itse.
Suon toki heille sen leipäkassin ihan sydämmestäni olivatpahan sitten syyttään tai itseaiheuttamanaan siellä jonossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 21:09

Enpä sano muuta kun se on kaikkia varten, tosin kannattaisi vähän ehkä harrastaa itsetutkistelua.Minusta siellä ei valita vaan otetaan mitä saadaan. Jos rahat on menny ja pakastin täysi ja etelässä käyty ja kehutaan niin kannattaisikohan harkita omaa talouttaan? Heikko-osaisia on paljon ja varmaan lisää tulee joten ensisijaisesti tällainen apu on heitä varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 21:16

Kyllähän leipäjonot on tarkoitettu vain todelliseen tarpeeseen. Ne joilla on varaa leipäostoksiin kaupasta, käykööt kaupassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 21:58

En ole koskaan nähnyt leipäjonoa, joten en osaa sanoa tähän mitään. Olen kyllä nähnyt monesti kaupassa miten varakkaat ostavat päiväyksen vanhaa ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 22:02

väärinhän se on, tavallaan varkaus, kavallus tai ainakin petos, mutta käsittääkseni sitä tapahtuu kuitenkin senverran pienessä mittakaavassa ettei vastatoimiin kannata ryhtyä (haittavaikutukset ja kustannukset varmasti ylittäisi hyödyt)

Tässähän olisi sille 7-lehdelle ihan hyvä vinkki, räväkkä paljastus jostain räikeästä tapuksesta, varmasti karkottaisi suurimman osan siipeilijöistä ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 23:43

Ei ole ainakaan omantunnon ääni kovin vahva. Jospa nekin säästävät jo pahan päivän varalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 09:29

Nehän ne vasta ahneita onkin ja vievät ruuan lastenkin suusta,Rikkailla kun ei ole omaatuntoa ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 18:10

Tarpeeseensa jonossa ovat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 11:09

Kaikki saavat seistä missä jonoissa haluavat,ainakin mun puolesta.Ikinä en ole mitään saanut ilman ,joskus jotain on joutunut maksamaan kahteen kertaan.Joitakin töitä tehnyt jopa kolmeen kertaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 02:43

noloa... tosin, eikös vanha viisaus kuulu, että kitsaalla on pitkä penni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 14:12

silkkaa ahneutta