Mistä tulee poliisilaitoksen nimi sori? Tampereella varmaan tiedetään.

Lisätty: 05.01.2009 - 00:41

taitava.täysosuma.minulla meni 30vuotta ennenkuin selvis.

Avainsanat: matkaiila voi vaikka putkassa tosin ei omaa kokemusta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.01.2009 - 09:30

sovittelu rikoksissa SORI

Kysyjän kommentti

Näinhän se tosiaan on.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.01.2009 - 18:51

Meinnkko nää tuota sori:a ?

SORI-projekti (Projektissa järjestettiin huumeisiin liittyviin rikoksiin syyllistyneiden nuorten projektiryhmiä)

Kesto: 2000-2003

Toteuttaja: Lappeenrannan kaupunki, Sosiaali- ja terveysvirasto

Toimijat: Lappeenrannan kaupunki, Sosiaali- ja terveysvirasto, Lappeenrannan kihlakunnan poliisilaitos, Lappeenrannan kihlakunnan syyttäjänvirasto, Kriminaalihuoltolaitos

Lähteet:
google > sori poliisilaitos/ poliisilaitos sori

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 18:53

sori vaan, en minäkään alkuperää osaa selittää, mutta sen verran tarkennusta että sillä tarkoitetaan nimenomaan Tampereen päätpoliisiasemaa:
______________

Sori : Tampereen pääpoliisiasema
"Jouduin eilen Sorille kun varastin kaupasta"

Lähteet:
us

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 18:53

www.kotihiiri.com/polku/view...0d40aa8cca
Tuosta linkistä selviää, nm. Eppo:n kohdasta. Toivottavasti. Se on jotain sikäläistä murretta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 19:13

SORI-projekti, tulisko tämä lyhenne näistä sanoista - sovittelutyö, nuorten rikos- ja riita-asiat?

SO esim. sovittelutyö ja RI esim. rikos tai riita -sanojen aluista??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 20:17

En tiedä sori, mutta sen tiedän ,että sain 8666 euron ylinopeussakon kun ajoin tyhjällä tiellä 106 km/ h 80 aluella, eivätkä edes sanoneet sori vaan tntuivat olevan hyvinkin vahingoniloisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 21:48

Ei mitään hajua, sori vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 23:22

Tamperelainen selitys tälle varmaan löytyy siitä tosiasiasta, että Tampereella on kaupunginosa nimeltään Sori. Siellä sijaitsee pääpoliisiasemakin joka on katukielessä saanut nimekseen Sori (on siellä paljon muutakin mm. Sorin järjestötalo jne. , eli yhteydestä riippuen manselaisten selitykset Soriis olemisesta saattaa tarkottaa melkein mitä vaan, niinkuin niiden jutut yleensäkin)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 02:46

Lahessa mennään aina Mäelle...