Mitä maksaa lukijalle,jos on kirjoitettu,sydämmen asialla.

joutuuko hän mielen terveyshoitoon lopuksi ikää,kirjoittajalle se maksaa vain yhden lyönnin.

Avainsanat: sydämen sydämmen sydämeen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.01.2009 - 17:24

siinäpä se,
jos haluaa tulla ymmärretyksi, parasta kirjoitella suurinpiirtein niiden sääntöjen mukaa joista on yhteisesti sovittu (siis koulussa opetettu)

sydän on siinä rajoilla että hällä väliä miten sen ämmittelee, mutta moni kirotus vihre saa suttumaan kun koko jutusta tulee niinden takia käsittämättömiä

Kysyjän kommentti

hyvä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.01.2009 - 14:49

Siis mitä, kysymys on enemmän kuin selvä?!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 14:50

HeidiK kirjoitti:
Ennen vanhaan päti suomen kielen ohje, että sydämeen mahtuu vain yksi ämmä. Sittemmin kielitoimisto on tarkistanut asiaa ja nykyisin on sallittua kirjoittaa kahdella ämmällä; sydämmeen siis voi kieliopin mukaan kuulua kaksikin. Itse olen niin vanhanaikainen, että kirjoitan sen sitkeästi yhdellä.

Se maksoi sen vaivan, että kun kysyi niin sain uutta ja ajankohtaista tietoa. Kiitos huumorintajuisten ja ystävällisten vastaajien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.01.2009 - 15:10

Vähemmän luettavaa, kun on lyhkäsempi teksti. Tarkoitin tietenkin pidempi teksti ja enemmän luettavaa, samalla hinnalla. Ei siis maksa mitään ylimääräistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 15:20

Pelko pois, ei joudu mielenterveyshoitoon lopuks ikää, korkeintaan saa vaan ehdonalaista, ja sehän ei oo paljon mitään....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 17:09

Kirjoittele vaan mitä lystäät, ei maksa mittää, semminkään, kun en saanut juurikaan selvää kysymyksestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 18:21

Kyllä se yksi lyöntikin on joskus tärkeä, ettei esim. suomen kauniista puista tule kusipuita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 02:51

miehen sydämeen ei mahdu kahta ämmää, kertoi äikänmaikka.