Onko kukaan muu työkyvyttömyys eläkkeellä oleva tyytyväinen?kun tuli 50euron nettokorotus eläkkeeseen 02.01.09. Minä ainakin olen.

Avainsanat: tuntuu kuin mikään ei riittäisi tämäkin summa jo vuodessa 600eur puhtaana käteen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.01.2009 - 13:58

Mukavaa että päättäjät ovat osanneet tehdä sinua tyydyttävän päätöksen.
En ole ko. eläkkeellä,joten tyytyväisyyteen en voi vastata.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.01.2009 - 14:20

Työkyvyttömyys eläkkeitä on monen tasosia,kuten eläkkeitä yleensä.Joku saattaa saada työkyvyttömyys eläkettä,4500€ kuussa,toinen saa 800€.kuka pärjää paremmin,ja pärjääkö toinen ollenkaan,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 14:25

Kun ylipäätään ajattelee eläkkeiden korotuksia, 50 e kerralla on huomattava korotus. Riippuu tietysti millainen se eläke tasoltaan on.
En itse ole eläkkeellä vaan työelämässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 14:43

Toihan on mielestäni mahtavaa, onneks olkoon, harvoin sitä työ/eläke tms. jutuis tällasii nettokorotuksii saa, yleensä tv:ssä kehutaan et, näin ja näin suuri bruttokorotus ja sit; mitä jääp käteen. Onnea vielä kerran ja mukavaa kuulla kun ihminen on tyytyväinen (ainakin joskus) tällasiin päätöksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 15:14

Niinpä, sen verran riitti hintojen korotukseen jo helmikuussa 2008. Siitä lähtien köyhät ovat kurjistuneet. Mutta saahan sillä korotuksella seuraavissa vaaleissa muutamia irtopisteitä.

Lähteet:
Vuoden 2008 sanomalehdet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 15:48

kyllä sitä pitää aina kiitollinen olla mitä saa, korotus on 4,95 % eikä kaikki saa sitä 50€ puhtaana käteen, minä ainakin maksan veroja eläkkeestäni . eikös tuo inflaatio ole viime vuonna laukannut 4,50% vauhdilla. eli minä söin sen korotukseni jo viime vuonna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 16:54

Mulle kelpaisi tuollainen korotus, olipa se tulolähde mistä tahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 17:04

Ottaisin mielelläni tuon korotuksen vastaan kun vuokra nousi vastaavasti vuoden alusta 66 euroa/kk.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 21:09

Olen ollut jonkun aikaa osatyökyvyttömyyseläkkeellä Korotukseen olen tyytyväinen, koska pienikin lisä on hyvä. Ja niinhän sitä sanotaan: ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot. On pitänyt opetella asioita, vaikka palkkanikin oli täytenä ns. matala palkka.

Lisätty: 04.01.2009 - 21:12

Ellei korotusta olisi tullut, niin vastikkeen, TV luvan korotus ja moni muu kuitenkin tuli ja niihin pitäis nipistää jostain muusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 21:16

Oi kun hyvä asia, että ovat antaneet hieman korotusta! Itsekin huomasin tämän katsoessani, oliko eläkkeeni tullut.Koskas eläke on tarpeeksi iso tavallisella duunarilla?
Kaikki otetaan vastaan mitä annetaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 19:30

pitkästä aikaan edes sinne päin ...