Onko tämä puolikkailla aivoilla ajattelun tulos: Myydä saa, ostaa ei? Kuinka tämä on ylipäätään mahdollista? (seksin ostokielto)

Tässä on aina 2 osapuolta. Kuinka vain ostaja voi olla syyllinen. Onko tämä naisten suunnittelema laki, kun myyjä ei saa edes yllytyksestä tai avunannosta rikokseen, syytettä. Hyvinkö toimisi huumekaupassa vastaava "ostokielto" laki. Lehdessä saisi vapaasti mainostaa jos jonkinlaista huumetta, osta ei vain saisi. Sitähän prostituoidut tekevät koko ajan tänä päivänä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Muut vastaukset

Vastattu: 03.01.2009 - 13:13

Tässä lakiesityksessä ei ole aivoilla mitään tekemistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 13:50

Tällaisia tehdään ,kun asiat ovat liian hyvin ja päättäjillä ei ole mitään"oikeaa" tekemistä, tai aivoja tehdä mitään järkevää.
Markkinavoima on tässä asiassa pitänyt pintansa aikojen alusta asti,ja tulee pitämään siihen asti kun ihmisiä on olemassa. Kysyntä luo tarjontaa ja päinvastoin.
Toiset maksaa siitä koko elämänansionsa ja toiset jonkun satasen silloin tällöin.
Tämä ei lakeja laatimalla muutu,se on varma.
Käsi sydämmelle, etkö sinä ole käynyt seksillä kauppaa? Jos vastasit et, niin olitko rehellinen?
Ja mitä ihmettä se kenellekkään kuuluu mitä kaksi täysiikäistä ihmistä toisilleen tekee vapaaehtoisesti ja piilossa?

Lisätty: 03.01.2009 - 15:08

Vaimo jos pyytää sinua ostamaan itselleen vaikka jonkun kivan jutun ja sinä pyydät vaimon kassasi makuuhuoneeseen käymään, niin silloin tuli kaupat tehtyä? Eikö niin? Että sitten vaan linnaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 14:12

Niin kuin yllä oleva palisanterin linkki antoi ymmärtää: "Äänin 15-5 voittaneen esityksen mukaan kiellettyä on seksin ostaminen ihmiskaupan tai parituksen uhrilta. Tämä poikkeaa hallituksen alkuperäisestä esityksestä, jossa kiellettiin ostaminen kokonaan.

Valiokunta muutti myös rikosnimikettä: "seksipalvelujen ostaminen" muuttui "seksikaupan kohteena olevan henkilön hyväksikäytöksi".

Käsittääkseni kielto koskee sellaisia tapauksia, joissa joku kolmas osapuoli käyttää/myy ns. seksikaupan välineenä jotain henkilöä ilman hänen omaa tahtoaan...?

Lähteet:
Tää vaan mun oma mietelmä, eikä välttämättä koko totuus, kun en asiaan sen paremmin ole perehtynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 14:23

En ole ostanut,enkä myynyt.Kumpaankaan ei ole tarvetta,en ota kantaa tähän tämä on varmaa tunneherkkä alue,niin en perehdy tähän asiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 15:12

Äänin 15-5 voittaneen esityksen mukaan kiellettyä on seksin ostaminen ihmiskaupan tai parituksen uhrilta. Tämä poikkeaa hallituksen alkuperäisestä esityksestä, jossa kiellettiin ostaminen kokonaan.

Eli tarkoittaako tuo, että jos seksin tarjoaja ei ole ihmiskaupan tai parituksen uhri, niin seksiä saa ostaa ?

Lähteet:
www.hs.fi/omaelama/artikkeli...xn?ref=rss

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 16:54

Eikö se ole kahden ihmisen keskinäinen asia sopia kumpi maksaa vai ei kumpikaan.Ei siihen kolmatta osapuolta tarvita jos ei harrasteta ryhmä... (lapsetkin lukee tätä palstaa) Jos se on vapaaehtoista puolin ja toisin niin tuskin siinä kohtaa lakia tarvitaan.

Lähteet:
Maailman vanhin ammatti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 17:45

Palisanterin linkki on hyvä. Laki ei ole edes vielä Suomessa voimassa, mutta se esitetään eduskunnalle noin, kuin jonin kirjoittaa. Eli vain parituksen tai ihmiskaupan uhreilta ei saa ostaa. Täyskieltoa ei siis esitetä, joten "normaali" kauppa jää yhä lailliseksi ,mikäli lakiehdotus hyväksytään. Jotenkin noin.

Lisätty: 04.01.2009 - 00:39

Lennu, siitähän ne just riitelikin siellä valiokunnassa vai mikä paikka se nyt olikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 19:16

Kahden kauppa, kolmannen korvapuusti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 19:23

Mistä ostaja tietää ostaako hän parituksen tai ihmiskaupan uhrilta palveluksia? Onkohan tämä laki susi heti alkuunsa, jota ei pystytä valvomaan jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 21:03

Ensin vähennetään poliisien määrää ja sitten tehdään lakeja, joiden valvomiseen tarvittaisiin yhä enemmän poliiseja. Eikö voitais joko lisätä poliiseja tai antaa niiden keskittyä vakavampiin rikoksiin kuin seksikauppaan. Tieteskin paritus ja ihmiskauppa ovat vakavia rikoksia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 02:54

juu, ei liity tämä laki aivoihin, ei...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 19:32

hauska juttu, todella huvituttava ...