oletteko huomanneet ihmisten käyttäytymisen muuttuneen kaupoissa huonoon suuntaan?

tarkoitan sitä että ihmiset keräävät tavaraa kärryihin, tullaan katuma päälle ja se tavara jätetään vaan jonnekin , eikä palauteta sinne mistä on otettu, pakaste voi olla kahvihyllyssä, jne. sekä kassajonossa kärryjen kanssa tönimistä , kassoille kiukuttelua kun ruoka on kallista.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.01.2009 - 09:55

Kyllähän osa asiakkaista käyttäytyy tosi törkeästi ja ovat kuin olisivat ainoita asiakkaita

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.01.2009 - 10:02

Kyllä tuommosta käytöstä ollaan nähty ja ihmetelty,Jätin kyllä kerran huoltoasemalla koko lastin siihen kassalle,kun se rupesi kiukuttelemaan ,alennus kortista ,että näytin sen liian myöhään.Mielestäni se ei ollut myöhään ,kun en ollut kerennyt vielä maksaakkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 11:33

Samaa olen huomannut kassoilla siellä palvelupuolella, kassat käyttäytyvät toisinaan aika töykeästi (ehkä huono päivä, mutta väärä paikka näyttää se). Ehkäpä olisi syytä lisätä asiakapalvelun merkitystä koulutuksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 11:42

Kyllä käyttäytyminen selkeästi näkyy huononevan ihmisillä, mutta näin myös myyjillä . Henkilökuntaa aivan liian vähän ja nekin "ovat siellä vain töissä,eivätkä tiedä mitään".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 12:18

Tuota tavaroiden jättämistä minne sattuu, olen kyllä huomannut, mutta esim. mummojen etuilua ei juurikaan näy, ainaskaan minä en siihen törmää.
Kassajonossa menee kyllä hermot joskus yhdellä, jos toisellakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 12:20

Käyn harvoin kaupassa ja siksi minulla on kärryissä paljon tavaraa. Vaikka yritän käydä hiljaisina aikoina kaupassa etten olisi työssäkäyvien jaloissa minusta tuntuu kuin taakseni kerääntyisi pitkä tyytmättömien jono.

Ulkomailla kaupoissa oli kassan jälkeen esim. eläkeläisiä, jotka pakkasivat tavarat näppärästi kasseihin sillä aikaa kun suoritin maksun kassalle.

En tiedä koituiko kaupalle kustannuksia näistä apulaisista, sillä annoin juomarahan tästä palveluksesta matkien paikallisia asukkaita.

Toivoisin tällaista palvelua myös Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.01.2009 - 12:29

Enpä ole huomannut moista asiaa täällä meidän kaupungissa. Taidan liikkua laput silmillä ja korvatulpat korvissa, kun en näe enkä kuule mitään. Mutta liikennevälineissä tavat ovat huonot. Varsinkin matkustajilla. Sen olen havainnut minäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 12:39

Juu kyllä olen huomannut. minä en ärsyynny helposti mutten ymmärrä miksi niitä "sukukokouksia" pitää (ruuhka-aikanakin) pitää keskellä kaupan käytäviä, josta ei sitten mitenkään pääse edes ohi. ja sitten kuuluu hymähdyksiä jos menee änkeemällä lävitse.
Yksi kassa ei halunnut minulta ottaa centtejä ja euroja vaan kysyi että "-eix sulla oo muka seteleitä?" (ostokset maksoivat jotain noin 15,75€) ja tiesin että minulla on reilumminkin kolikoita joista halusin päästä ns. eroon...

ja jos jäitte miettimään niin oli minulla seteleitäkin mukana. ; )
mutta maksoin niillä kolikoilla..kiusallanikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 13:23

Suomalainen palvelu on vitsi ja valitettavasti huono sellainen eikä se edes naurata. (Poikkeuksiakin löytyy tietysti)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 14:31

Itse ostan pääasiassa vain H gin keskustan Stockmanilta ja sielläkin joskus näkee jotain jätetyn hyllyyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 16:25

huomaan melkein joka kerta kaupassa että tavaroita ollaan jätetty sinne mihin ne ei kuuluisi. tuskin kaupan työntekijöistäkään on kovin mukavaa kiikutella tavaroita ympäri kauppaa jos joku asiakkaista on tullut katumapäälle ja jättänyt esim. leipäpussin kissanruokaosastolle. onko se sitten ihme jos myyjät kassalla ovat pahalla tuulella jos asiakkaat ei osaa käyttäytyä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 17:49

En.
Minua on aina palveltu erinomaisesti. Niin metsä vastaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 20:58

Juu, monet näyttävät jättävän tavarat siihen missä sattuvat sen kädestään laskemaan. En ole nähnyt kenenkään tekevän näin, mutta niitä tavaroita on jokaisessa hyllyvälissä. Sen sijaan olen useaan kertaan nähnyt miten ihmiset ottavat palvelutiskiltä ruokaa ja menevät syömään sen toiselle osastolle. Sitä en tiedä maksavatko he sitten ostoksensa vielä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 21:05

Palvelun huononemista en ole huomannut, mutta jätettyjä tavaroita kylläkin. Kolikoitakin on otettu ilomielin vastaan, kassaneidit sanovat vaan, että kyllä kelpaa ja niitä aina tarvitaan. Olen antanut vielä kolikkopussin kassalle, joka on laskenut sieltä tarvittavan summan itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 18:17

En samanlaista on ollut aina, ei ihminen muutu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 19:16

aina niitä jahkailijoita on ollut, tekis mieli muttei pitäis ... riesaa kauppiaille ja muille asiakkaille ..