Mitä mieltä? www.iltasanomat.fi/uutiset/k...id=1630610

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.01.2009 - 11:45

Parantamisen varaa on ja paljon.
Sen joka muistaa niitä kännyköiden alkuaikoja, täytyy kyllä todeta, että ollaan tässäkin asiassa 'sivistytty' melko paljon vuosien varrella, mutta edelleen parantamisen varaa löytyy runsaasti.

Koululaiset ovat ilmeisesti saaneet koulussa (toivottavasti myös kotona) tapakasvatusta tässäkin asiassa, ja niinpä koko bussimatkan kestävät 'voi v...* ei voi olla totta' kirkunansa ovat vähentyneet huomattavasti. Kiitos kaikille joille kiitos tästä kuuluu.

Nykyisin kännykkä (ja sen kustannukset) taitaa kuulua johonkin sosiaalipakettiin, busseissa äänekkäimmät (ja kiusallisimmat kuunnella) näyttäisivät olevan juuri näitä käyttäjiä. Meeppä huomauttamaan niin olet rasisti.

Ikävin ja vaarallisin kokemus aiheesta oli alkusyksystä kun yönmusta bussikuski (jolla ilmeisesti oli perhehuolia) kailotti koko ajon ajan tosi mahtavalla äänellä niin että koko lasti oli hyvin tietoinen missä mennään siinä perheessä. (asiata kyllä tehtiin ilmoitus poliisille ja liikennöitsijälle, tuskin toimenpiteitä)

Eli parantamisen varaa löytyy niinkuin kaikessa muussakin ...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.01.2009 - 09:57

voihan se olla asiaa mutta en tunne asiaa sillä en itse käytä julkisia kulkuvälineitä.Ei minua haittaa puhelimen käyttö jos joku haluaa kailottaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 10:05

En mitään mieltä en tiennyt koko ongelmaa,kun en käytä julkisia kulkuvälineitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 11:18

Olin kuuntelemassa kirkossa (vaikka en ole jäsen)kauneimpia joululauluja ja sen tunnin aikana kuulin 6 puhelimen soittoääntä eripuolilta kirkkoa.
Missä on ihmisten sivistys ja järki?Pitää kyllä välillä kysyä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 11:42

kylmäki sanoisin et ei kirkosa tartte pitää ääniä eikä vastata mut mulle on ihan sama vaikka linja autos puhuiski. siel on usein tylsääki ni menee aikaki paremmin kun kuutelee toisen "salaisuuksia".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 12:13

Minun puolesta puhelkoot, kunhan eivät huuda.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 12:54

Kannatan ehdottomasti. En käytä julkisia kulkuvälineitä mutta esim. kaupoissa jatkuva pulutus puhelimeen lisää muutenkin meluista ympäristöä entisestään. Ja kyllä sitä hiukan hätkähtää kun jonossa takana oleva alkaa yht'äkkiä esim. kiroilemaan ja sättimään. Nykyään kun henkilö seisoo aivan tavallisesti eikä luuria näy missään. Suu vain aukeaa ja ääntä tulee, mistä sen tietää kenelle se on kohdistettu ;;))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 14:33

isossa kaupungissa asia on varsinainen riesa, on kyllä mielestäni vähentynyt tuo kaamea kailotus. Raitiovaunuissa ruuhka-aikaan ärsytää kuunnella niiden typeriä kommentteja siitä missä kohtaa just ovat sillä hetkellä yms. jaaristusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 17:41

Kyllähän se sopii kännyyn puhuminen normaalilla tai hiljasemmallakin äänellä, mut se et siit tehää sellanen mekkala: "Hei kattokaa, mul on kännykkä, jess - juttu", eli huutamal, ja täs huutamisest kännyyn/puhelimeen yleensäkin, miks siihen pitää huutaa?, siksikö, että itellä on huono kuulo, niin varmuuden vuoksi huutaa (siis oikeesti huutaa), vaiko jos sillä kuulijalla on huono kuulo, niin vois sanoo, et soitan heti takas kun oon pysäkil, tms. Mun mielestä pitäisi kuulua ihka normaali puheääni sille kuulijalle toises päässä, mikä puhe muulloinkin kasvotusten tavatessa näis kännykkäjutskailuissakin...
Ja näis kirkois, virastois, sun muissa vois ennakoida ja sulkee sen puhelimensa siks aikaa ja näin huomioida muutkin...

Lähteet:
karvaast sekä myös ilosesti kokenut kännykkään puhujat/puhumattomat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 20:55

Ei mitään lisättävää edelliseen kommenttiin. Saavat minun puolestani puhua kunhan eivät huuda. Monet varmaan puhuvat sen takia kännykkään kun heillä on tylsää tai eivät halua kenenkään tuntemattoman tulevan puhumaan.. mistäpä sen tietää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 21:18

Julkisia käytän harvoin, mutta kuulee sitä kauppareissuillaankin kaikenlaisia juttuja pulputettavan puhelimeen. Kyllä se ärsyttää. Itse en ota kännykkää edes mukaani kun lähden pienelle lenkille,en koe olevani niin tärkeä henkilö, että aina pitäisi saada kiinni, mutta jos tuntikausia olen poissa otan sen mukaani. Lankapuhelinaikakautenakin kyllä selvitiin ilman ainaista kiinnisaamista.